At arbejde aktivt med AU's normer for det daglige arbejdsliv

En indgang i forhold til at arbejde med kultur og trivsel kan være at styrke det sociale og faglige fællesskab med afsæt i personalepolitikkens normer for det daglige arbejdsliv.

Dialogværktøjer

Hvilke normer er vil I arbejde med i enheden?

Formålet med at arbejde direkte med normerne er at drøfte egen kultur, både som I oplever den nu, og som I ønsker den skal blive.

Korte møder - 3 minutters gensidigt interview

En uformel, energigivende metode, der gør det muligt, at alle taler samtidigt, deler erfaringer og genererer ideer om et givent emne.
Deltagerne finder sammen to og to og stiller hinanden spørgsmål, der er produceret på forhånd.

Normerne for det daglige arbejdsliv på Aarhus Universitet er, at universitetet og alle ansatte:

• Respekterer og understøtter ytringsfrihed og forskningsfrihed
  • Bidrager til at skabe åbenhed, tillid og rettidig kommunikation på alle niveauer
  • Har god ledelse og gode kollegiale relationer i hverdagen
  • Respekterer balancen mellem arbejds- og privatliv

• Bidrager til et sammenhængende og samarbejdende universitet
  • Udviser gensidig respekt og ordentlighed

• Værdsætter mangfoldighed blandt kolleger

• Prioriterer personlig og faglig udvikling