Du er her: AU  Medarbejdere  Medarbejderservice HR HR-systemer HR-IT Support

HR-IT Support

HR-IT supporter systemerne:

  • AUHRA
  • Promark (Ferie & Fravær)
  • ESDH/Workzone
  • Medarbejderstamkortet
  • e-Rekruttering

Se venligst på Serviceinfo om de problemer, du oplever, fx skyldes vedligehold eller driftsproblemer på AU's systemer.

Support

FAQ & Vejledninger

 Der findes til alle systemerne, vejledninger og FAQ's. Se om du her kan finde den nødvendige hjælp.

Find dem nedenfor.  

Ring til HR-IT

Vi kan kontaktes pr. telefon på 87150606 i følgende tidsrum:

Man- Fredag 09:00 -15:00

Superbrugergrupper

Der er for systemerne AUHRA, Medarbejderstamkortet, og e-Rekruttering, lokale superbrugergrupper som vil kunne hjælpe. Du kan finde dem nedenfor.

Hvad sker der når jeg sender en sag/mail til HR-IT?

Når du sender en mail til HR-IT via. Hrit@au.dk så oprettes der automatisk en sag og du vil modtage en kvitterings e-mail med Service ID.

Sagen bliver herefter fordelt, efter hvilket HR system den vedrører. Nogle sager bliver dog allerede opklaret inden de fordeles.

Du vil altid kunne forvente at modtage et svar på din henvendelse via. hrit@au.dk og skulle der gå længere tid end forventet er du velkommen til at besvare din kvitteringsmail (Som indeholder service ID samt sags beskrivelse) og høre hvor langt vi er med din sag.

Workzone/ESDH

Gå til FAQ her

Gå til vejledninger her

Medarbejderstamkortet

Gå til FAQ her

Gå til vejledninger her

Find din lokale superbruger her

AUHRA

Gå til FAQ her

Gå til vejledninger her

Find din lokale superbruger & support her

Promark

For information om promark, kan du tilgå AU Økonomis side her

E-rekruttering

Gå til FAQ her

Gå til vejledninger her

Find din lokale superbruger her

Serviceinfo

Se den nuværende driftstatus på Serviceinfo for AU her

Teamviewer

Download Teamviewer

Benyt linket: https://898.tv/aarhusuni

Vejledning til brug af Teamviewer

  1. Download TeamViewer til din computer (Microsoft, Apple eller Linux) ved at klikke på linket ovenfor.
  2. På PC vælges Run/Kør. På Mac åbnes dmg-filen (dobbeltklik på den i download-folderen) og i den viste virtuelle Mac-disk startes TeamViewer.
  3. TeamViewer viser nu et ID og en adgangskode. Adgangskoden oplyses, når du ringer til IT-supporten. (Vær opmærksom på at ID er 9 cifre og adgangskode er 6 tegn. Hvis det ikke er det, har du en gammel version af TeamViewer. Installer den nyeste version via linket ovenfor.)
  4. Nederst i TeamViewer-vinduet meldes nu først Awaiting authentication og senere, når IT-supporteren er logget ind, "hopper" dette vindue op i hjørnet.
  5. På skærmen vil du nu kunne se, hvorledes IT-supporteren benytter din computer og du bedes undlade at røre tastatur og mus medmindre, vi beder dig indtaste et password eller lignende.
  6. Til sidst afslutter HR-IT TeamViewer-forbindelsen og derved lukkes din kørende TeamViewer (i modsat fald lukker du blot selv programmet).    

1443291 / i40