Du er her: AU  Medarbejdere  Medarbejderservice IT Skype for business

Skype for business

Skype for Business kan lette samarbejdet med både interne og eksterne samarbejdspartnere ved at tilbyde en komplet kommunikationsplatform med telefoni, videoopkald, chat, skærmdeling og dokumentdeling mm. Desuden er Skype for Business fuldt integreret med Outlook og Office-pakken. Det hele er samlet et sted, og du kan tilgå det fra din computer, tablet eller smartphone.


Det kan du med Skype for business

 Chatte

  • I kan chatte flere sammen på en gang. Du kan også chatte med eksterne samarbejdspartnere, hvis de har Skype for Business.

Se tilgængelighed

  • Din status i Skype for business er som udgangspunkt grøn. Har du en aftale i din Outlook kalender, så skiftes din status automatisk til optaget (rød), og på den måde ved dine kollegaer, at du ikke er tilgængelig. Du kan også selv skifte din status, hvis du ikke vil forstyrres.

Ringe eller lave videokald til andre Skype for business-brugere

  • Du kan holde online møder med både interne og eksterne. Desuden kan I tale flere sammen på en gang.
  • Dele din skærm eller en Power Point præsentation.
  • Har en mødedeltager ikke Skype for business, kan vedkommende deltage i mødet ved at ringe fra en traditionel telefon.
  • Du kan ringe ind til et møde, der foregår i et af AU’s traditionelle videokonferencelokaler. Det betyder, at du fx kan deltage hjemmefra.

Sådan får du Skype for business på din PC

Skype for Business er en del af Office-pakken. Har du ikke Skype på din PC, kan du bede din lokale IT-support om hjælp til at få det installeret.

Se hvordan du logger på under vejledninger.

Sådan får du Skype for business på din Mac

Har du ikke Skype for business på din Mac, kan du bede din lokale IT-support om hjælp til at få det installeret.

Se hvordan du logger du på under Vejledninger.

Sådan får du Skype for business på din smartphone

iPhone

Android


1440161 / i40