5 hurtige - Info til leverandører

1) Aarhus Universitet - CVR nr.

CVR er en forkortelse for Det Centrale Virksomhedsregister. I registeret er alle stamoplysninger om danske virksomheder samlet - herunder også momsoplysninger, hvorfor CVR nr. ofte omtales som momsnummer.

Aarhus Universitets CVR nummer er 31 11 91 03

2) EAN nr.

EAN er en forkortelse af "European Article Numbering" nu omdøbt til "International Article Number" selvom forkortelsen EAN stadig beholdes. Det er et elektronisk nummer og adresse, som alle offentlige virksomheder har. Nummeret bruges til elektronisk fakturering.

Alle enheder på Aarhus Universitet har sit nummer, du kan søge efter jeres EAN nr. på denne side.

3) Bestiller og rekvirent

Foretager du en bestilling, skal du oplyse dit eget navn, og samtidig oplyse, hvem der er godkender af købet.

4) Varenr./ varebeskrivelse

Du skal afgive en kort entydig og præcis beskrivelse af varen/ydelsen.

5) Sag/ Sagsopgave

Du skal oplyse dit projekt nr. og aktivitet nr., som du kan få via dit økonomicenter i administrationscenteret.

Formål med de 5 hurtige

Alle der bestiller varer for AU skal oplyse de informationer der står beskrevet i De 5 Hurtige.

De 5 Hurtige skal medvirke til at:

• forbedre fakturakvaliteten
  • faktura modtages straks af rette person
  • sikre en hurtig og smidig fakturabehandling
  • leverandørerne betales til tiden
  • rykkere og gebyrer undgås