Økonomi på Health

Om HE Økonomi

HE Økonomi servicerer fakultetets institutter, ledere af SKT og Forskeruddannelsen med budgetter og økonomisk opfølgning, herunder det samlede fakultetsbudget og fakultetets eksternt finansierede forskningsprojekter.

Medarbejderne i HE Økonomi er organiseret i henholdsvis forretningscontrollere, som varetager institutternes og fakultetets økonomi; og projektøkonomer, som varetager den økonomiske administration af de eksternt finansierede forskningsprojekter.

Økonomichef

Teamleder for projektøkonomerne

Hvem kan du kontakte på HEALTH Økonomi?

Institut for Biomedicin

Stednr. 4200 - 4299

Kontaktpersoner på ordinære midler:

Kontaktpersoner på eksternt finansierede forskningsprojekter:

 

 

Institut for Klinisk Medicin

Stednr. 4300 - 4399

Kontaktpersoner på ordinære midler:

Controllerpostkassen på IKM: controller.clin.health.oko@au.dk

Kontaktpersoner på eksternt finansierede forskningsprojekter: 

 

Se PP oplæg fra Uddannelsesdagen d. 29. September 2016

Institut for Folkesundhed

Stednr. 4400 - 4499

Kontaktpersoner på ordinære midler:

Kontaktpersoner på eksternt finansierede forskningsprojekter:

Institut for Odontologi og Oral Sundhed (tidl. Odontologi og SKT)

Stednr. 4500 - 4599 og 4811

Kontaktpersoner på ordinære midler:

Kontaktperson på eksternt finansierede forskningsprojekter:

Institut for Retsmedicin

Stednr. 4600 - 4699

Kontaktpersoner på ordinære midler:

Kontaktperson på eksternt finansierede forskningsprojekter:

Forskerskolen

Stednr. 4026

Kontaktperson:

Administrationscenter Health

Stednr. 4900 - 4908

AUTRYK (SUNTRYK)

Stednr. 4023

Forretningscontroller: Lene Søgaard Gravesen, Lene.gravesen@au.dk, 2942 5937

Projektøkonom: Elsy Barutwanayo, elsy.m.barutwanayo@au.dk, 8715 3537

CESU

Stednr. 4027

Kontaktperson på ordinære midler og eksternt finansierede forskningsprojekter:

SUSA

Stednr. 4028

Projektøkonom: Janne Daubjerg Rohde Pedersen, Janne.daubjerg.rohde.pedersen@au.dk, 5144 7507

Fakultetets økonomi

Stednr. 4021

Tværgående stab

Forretningscontroller: Emil Hornung-Nissen, emil.h.nissen@au.dk, 51 44 75 73 

Projektøkonom: Christina Bekhøi, Christina.bekhoi@au.dk, 51 44 75 78

Projektøkonom: Elsy Barutwanayo, elsy.m.barutwanayo@au.dk, 87 15 35 37

Studentermedhjælper: Jacob Kring, Jacob.kring@au.dk

Projektøkonom: Louise Bering Liisberg, Louise.liisberg@au.dk (Barselvikar) 

 

 

Find links til blanketter mm.

Projektoprettelse og gave overdragelse

Anlæg – registrering og afmelding mv.

 

Se evt. balancehotlines hjemmeside her. 

IndFak & AURUS (fakturaer og rejser)

 

Se evt. kreditorgruppen (køb) hjemmeside her eller rejsegruppen her

AU-kreditkort og bankkonti

I forbindelse med fratrædelse er kortholder eller dennes enhed pligtig til at afmelde kortet ved mail til kreditkortlukning.okoplan@au.dk.  

Køb af varer og tjenesteydelser

  • Aarhus Universitets VAT-nr./CVR-nr. ved køb af varer indenfor EU og køb udenfor EU
    • 31119103

AURAP

Se introduktion til AURAP i dette link: Link til introduktion til AURAP (åbnes i nyt vindue)

 

Bemærk, at HE Økonomi anbefaler brug af følgende rapportmuligheder:

R-00009 Projektrapport (benyttes til ordinære midler, DR 1)

R-00012 Projektrapport (benyttes til eksterne midler, DR 4+5)

R-00013 Sagposteringer (benyttes til alle DR)

R-00040 Indkøber rapport / Aktivitetsoversigt 

Til brug ved ansøgninger

Hvad koster én:

På AU bliver kostpriser brugt til fordeling af lønomkostninger. I kostprisen indgår løbende løndele (den del af den ansattes løn som er tilbagevendende hver måned), samt ekstraudgifter til ferieafregning ved fratrædelser og den særlige feriegodtgørelse. Enkeltstående lønudbetalinger (eksempelvis overarbejde og engangstillæg) samt ekstraudgifter ved barsel og sygdom indgår ikke i kostprisberegningen.

Kostpriserne i takstkataloget er omregnet til månedslønninger på baggrund af 1924 timenormen.

I "Hvad koster en"-oversigten ses kostpriser pr. måned - fordelt på VIP- og TAP-stillingskatagorier. Under hver katagori ses desuden en lav, middel og høj sats for månedslønnen.

Se oversigt over ressourcekostpriser her.

ReAp:

Husk at registerere din forskningsansøgning i ReAp, når den er afsendt. Se her hvordan du gør. Ved spørgsmål kan du også finde en kontaktperson på dit institut her.

 

 

Diverse (forsøgsdyr, fraværsregistrering, indstillinger, ulempegodtgørelse mv.)

  • Afregning af forsøgsdyr - Institut for Klinisk Medicin 
    • Kontakt den pågældende projektøkonom
  • Fraværsregistrering
    • Kontakt professorsekretæren på den enkelte afdeling
  • Indstilling til ansættelser / forlængelser (minus Ph.d. og scholarstipendiater) skal ske via sekretariatet på dit institut 
    • Sekretariatet godkender anmodninger om ansættelser / forlængelser og sørger herefter for at videreformidle anmodningerne til HR.
    • Såfremt ansættelsen / forlængelsen finansieres af eksterne midler, sørger HR for at indhente godkendelse ved HE Økonomi. 
    • Kontakt evt. din HR-partnerhealth.hr@au.dk ved yderligere spørgsmål.

Du finder os her:

HE Økonomi
Katrinebjergvej 89 F, Bygning 5132
8200 Aarhus N

Kontakt også HE Økonomi på okonomicenterhealth.okoplan@au.dk

375530 / i40