Du er her: AU  Medarbejdere  Medarbejderservice Økonomi Salgsfakturaer og indbetalinger
  • Salgsfakturaer og Indbetalinger

Opret en salgsfaktura

Skal du have oprettet en debitor eller en sælgerkode sker dette ved at udfylde blanketten for debitoroprettelse.

Hvis du skal have faktureret en kunde, skal du eller din forretningscontroller/projektøkonom udfylde Fakturablanketten.

Du kan udfylde fakturagrundlaget eller angive oplysningerne i en mail, som sendes til din forretningscontroller/projektøkonom. Som efterfølgende sørger for kontering og videreforsendelse til Regnskab.

Rykkere

Vi sender automatisk en rykker til din kunde, hvis en betaling ikke er indgået. Hvis du har spørgsmål til en rykker, så send en e-mail til debitorrykker@au.dk eller find kontaktoplysninger på konkret medarbejder til højre.


... så svarer vi dig indenfor 48 timer

Webshop

MobilePay oprettelse

Der kan oprettes en MobilePay-løsning til brug på faste salgssteder eller ved midlertidige arrangementer i regi af AU.

Læs mere om oprettelse af MobilePay

Indbetalinger

Åbningstider:

  • Mandag til fredag
    kl. 10.00 - 14.00

Ekspedition udenfor åbningstiden kan aftales på telefonnummer:

  • 87 15 00 00 

Ekspedition sker via Receptionen på Trøjborgvej 82-84, Bygning 1918

Bankoplysninger

Vil du have en bankkvittering for din indbetaling skriv til bankkvittering@au.dk

Forventede indbetalinger/rejserefusion

...der ikke er udfærdiget en faktura på, vil det være en stor hjælp med besked til: postkassen:

I emnefeltet skrives beløbsafsender + beløb. Kontering (art, projekt og aktivitet*) samt ønsket tekst på indbetalingen bedes ligeledes angivet.

 

* Kontostrengen oplyses af din projektøkonom/forretningscontroller

  • Videreforsendelse af projektmidler

    • For procedure omkring videreforsendelse af projektmidler, der er indbetalt til AU - læs mere her

  • Salg af brugt AU udstyr

  • Tilladte webshops

    • siden for webshop kan finde information om, hvilke arrangementer der er tilladt i webshoppen

  • Manglende modtagelse af faktura

  • Reklamation (uenighed om fx pris, tekst m.m. på fakturaen)

    • Du skal enten ringe eller maile til den kontaktperson, der står angivet på fakturaen.

  • Faktura fra Efter- og videreuddannelse:

    • Kontaktpersoner EVU:

      Health
      Karoline Engsig-Karup
      E-mail: kek@au.dk - tlf. 87 15 30 70
       
      Science & Technology
      Lotte Thiessen
      E-mail: lt@au.dk - tlf.: 87 15 28 21

      Arts
      Susanne Bilde
      E-mail: susanne.bilde@au.dk - tlf. 87 15 28 06

      Tina Kjemsø
      E-mail: tk@au.dk - tlf. 87 15 26 54

      Aarhus BSS
      Funktionspostkassen: evu.bss@au.dk
      Karin Møller Nielsen: kmn@au.dk - tlf. 87 15 23 74
      Bjørg Brink Dalgaard: bd@au.dk - tlf. 87 16 51 85
       
      Summer University for alle hovedområderne:
      Annika Haarbye Jensen: annikahj@au.dk - tlf. 87 15 37 16
      Tina Fredsø Mortensen: tfm@au.dk - tlf. 87 15 36 17
       

  • Information på en salgsfaktura

    • Har kunden krav om PO-nummer?

    • Kundens kontaktperson

    • Klar og tydelig fakturatekst

    • Hvis elektronisk fremsendelse af faktura – angivelse af EAN-nummer

  • Indløsning af checks

    • En check skal være udstedt til AU, for at AU kan indløse den.

  • Salgsmoms

Post til Debitorgruppen

Intern post til Debitorgruppen skal adresseres ”Regnskab-Debitorgruppen”


317701 / i40