Evaluering og udvikling af eksisterende uddannelser

Årlig status på kvalitetsarbejdet

Analyse og Indberetning udarbejder datapakker til brug for de årlige statusser på kvalitetsarbejdet for uddannelserne. Datapakkerne er tilgængelige 1. april hvert år. I forlængelse af datapakkerne har Analyse og Indberetning udviklet et analysemodul, der gør det muligt for fakulteterne at analysere tallene i datapakkerne nærmere.

I oktober fremsender Analyse og Indberetning aggregerede resultater fra datapakkerne til fakultetsledelserne, som skal bruges til de årlige fakultære drøftelser vedrørende uddannelseskvalitet.

I november/december fremsendes aggregerede resultater fra datapakkerne til Universitetsledelsen.

Uddannelsesevaluering

Uddannelsesevalueringerne er forankret på fakultetsniveau efter lokale rammer og retningslinjer.

Turnusakkreditering

Uddannelsesudvikling og -kvalitet koordinerer de årlige frister for AU’s interne procesplan for akkreditering af eksisterende uddannelser (turnusakkreditering).

Uddannelsesudvikling og -kvalitet vedligeholder samtidig den interne AU skabelon for dokumentationsrapporten og fungerer som sparringspartner for fakulteterne og ledelsen undervejs i processen.

Endelig formidler Uddannelsesudvikling og -kvalitet akkrediteringsafgørelser og eventuelle ændringer af godkendelsen med henblik på implementering i AU’s studieadministrative systemer til Studiesystemer, Optagelse, Analyse og Indberetning, Vejledning og Studieinformation samt administrationscentret på det udbydende fakultet, med henblik på den fremadrettede drift.