Studiemiljøundersøgelse

Fremadrettet:

AU har fra og med 2018 valgt at indgå  i Uddannelses- og forskningsministeriets omfattende spørgeskemaundersøgelse, der foretages hvert 2. år på alle videregående uddannelsesinstitutioner. Spørgeskemaundersøgelsen udsendes til både studerende (studenterundersøgelse) og til dimittender (dimittendundersøgelse).

Næste gang undersøgelsen iværksættes er i 2020 og igen i 2021, hvorefter undersøgelsen foretages hvert 2. år.

Frem til 2017:

Studiemiljøundersøgelsen udføres hvert 3. år og initieres af Udvalget for Uddannelse. Spørgeskemaet bag undersøgelsen udvikles i dialog med studieledelsen på alle niveauer og behandles/godkendes af Udvalget for Uddannelse og Universitetsledelsen. Der tilstræbes en sammenlignelighed mellem undersøgelserne fra gang til gang for at følge udviklingen. Læs mere på kvalitetsportalen og om den senest gennemførte undersøgelse her.

Studiemiljøet på EVU-området afdækkes gennem spørgsmål til de studerende i forbindelse med indsamling af ledelsesinformation. Denne ledelsesinformation indgår i datapakkerne til de årlige statusser på kvalitetsarbejdet og til uddannelsesevalueringerne for efter- og videreuddannelser.