Uddannelsesdag på Arts 2019

Feedback var temaet, da godt 100 ansatte og studerende fra hele fakultetet mødtes på Godsbanen den 26. februar for at samle op på gode erfaringer fra årets kvalitetsarbejde.

Niels Lehmann byder velkommen til Arts Uddannelsesdag 2019 (Foto: Anders Hjortskov Larsen. Klik for større billede).
Deltagere følger med i Tina Keidings oplæg (Foto: Matilde Andersen).
Studerende fra fakultetet holdt oplæg om deres perspektiv på feedback (Foto: Matilde Andersen).

Feedback og feedback-kultur var omdrejningspunktet for Arts Uddannelsesdag 2019. 

 ”Vi har valgt feedback som tema for uddannelsesdagen i år, fordi det i den seneste tid er blevet meget efterspurgt, og vi derfor har brug på at blive klogere på, hvad efterspørgslen er udtryk for. Det har især været vigtigt at få studenterperspektivet frem i drøftelserne, og jeg er derfor særligt glad for, at så mange studerende i år havde valgte at prioritere arrangementet. Af de studerendes indlæg lærte vi ikke mindst, at god feedback er vigtig for, at man som studerende kan få mest mulig læring ud af undervisningsaktiviteterne”, fortæller Niels Lehmann, der er prodekan for uddannelse på Arts. 

Inspiration med hjem
På dagen satte oplæg fra undervisere, studerende og studievejledere formålet med feedback til debat og gav bud på justeringer af universiteternes traditionelle tilgang til undervisningen og på, hvordan man kan arbejde med at udvikle en god feedbackkultur. 

Gennem feedbackstationer faciliteret af CUDiM fik deltagerne også eksempler på, hvordan man kan gribe feedback an som henholdsvis digital feedback, peer-feedback og self-assisted feedback.

”Et hovedformål med uddannelsesdagen på Arts er at give deltagerne inspiration til alt det gode arbejde med henblik på at kvalitetsudvikle vores uddannelser, der foregår i fagmiljøerne i løbet af året. Derfor var det en fornøjelse at se det engagementet, deltagerne lagde i workshops og debatter. Jeg håber, at diskussionen om, hvordan vi bedst kan møde behovet for feedback, vil blive taget med hjem i de respektive fagmiljøer, måske som tema på de årlige statusmøder”, afslutter prodekanen. 


Fakta

Uddannelsesdagen på Arts er et led i Arts’ kvalitetssikringssystem. Det er et årligt tilbagevendende arrangement, hvor medarbejdere og studerende kan dele gode ideer på uddannelsesområdet på tværs af hele fakultetet.