Anne-Dorte ved mest om Aarhus BSS

Anne-Dorte Bruun Nielsen, lektor ved Juridisk Institut, blev den heldige vinder af den flotte præmie, vi udloddede i Aarhus BSS-quizzen i december-udgaven af Internt Nyt.

Her ses den glade vinder. Foto: Karin Søgaard Sørensen.

Hun havde nemlig svaret rigtigt på samtlige spørgsmål i quizzen, og det var derfor fuldt fortjent, at hun som nykåret quizvinder kunne opgradere udsmykningen af sit skrivebord med den populære Aarhus BSS Hoptimist.

Flest hedder Anne og Thomas

Quizzen var ellers ikke helt let. Man skulle blandt andet have styr på, at Anne og Thomas er de to mest almindelige fornavne blandt fakultetets medarbejdere, at gennemsnitsalderen er 41 år, og at hele 2.000 feststemte gæster var mødt op i Universitetsparken, da fakultetet i august afholdt den traditionsrige sommerfest.

16 havde svaret rigtigt på alle spørgsmål, og vinderen blev fundet ved lodtrækning.

Et stort tillykke til Anne-Dorte!

Her kan du se de rigtige svar:

1. Aarhus BSS er en af Europas største business schools med ca. 2.000 deltidsstuderende, som er i gang med enten enkeltfag eller en masteruddannelse. Men hvor mange dagsstuderende har Aarhus BSS?

Svar: ca. 13.000

2. Aarhus BSS er resultatet af fusionen mellem Handelshøjskolen og Det Samfundsvidenskabelige Fakultet i 2011. Men hvornår fik fakultetet det korte brandnavn Aarhus BSS?

Svar: I 2015

3. Aarhus BSS forener de erhvervs- og samfundsvidenskabelige discipliner og udbyder en bred vifte af uddannelser. Men hvor mange institutter hører egentligt under fakultetet?

Svar: 6

4. På Aarhus BSS beskæftiger vi lige nu 707 kvinder og 659 mænd. Det mest hyppige efternavn er Nielsen, men hvad er mon to de mest almindelige fornavne blandt fakultetets medarbejdere?

Svar: Anne og Thomas

5. Aarhus BSS har en mangfoldig skare af medarbejdere fra 53 forskellige lande og i alle aldersgrupper. Men hvad er mon gennemsnitsalderen for fakultetets medarbejdere?

Svar: 41 år

6. Aarhus BSS har en velfungerende personaleforening, som hvert år holder en række spændende arrangementer for fakultetets medarbejdere. Men hvordan bliver du medlem af personaleforeningen?

Svar: Du bliver automatisk medlem, når du bliver ansat

7. I 2015 lancerede personaleforeningen den første Aarhus BSS-øl. Øllen sælges eller serveres ved både store og små fællesarrangementer på fakultetet og har faktisk hele to navne. Men hvad er de?

Svar: ”Brilliant Science Solutions” og “Bureaucratic Soul Sucker”

8. Et af Personaleforeningens mest populære arrangementer er den årlige juletræsfest for alle medarbejdere og deres børn. Hvilket andet af foreningens børnearrangementer nyder stor popularitet?

Svar: Klovn og is

9. Aarhus BSS afholder hvert år en stor sommerfest for hele fakultetet. Festen afholdes under uformelle former i Universitetsparken med live musik og street-food, men i hvilken måned finder den sted?

Svar: August

10. Til sommerfesten er både alle medarbejdere fra Aarhus BSS og alumner inviteret med. I 2016 deltog hele 1.500 personer i sommerfesten. Hvor mange deltagere var der mon i 2017?

Svar: 2.000