Nu får alle studerende på Aarhus BSS én samlet indgang til alle studiesystemer

Studerende på Aarhus BSS får nu adgang til en ny personaliseret portal, hvor de kan finde alle informationer om deres studie på ét sted. Portalen mitstudie.au.dk samler alle studierelevante informationer fra eksisterende systemer og giver de studerende én samlet adgang til undervisning, studieinformationer og selvbetjening.

Den 1. november 2017 får alle studerende på Aarhus BSS adgang til den nye personaliserede portal mitstudie.au.dk. Portalen er i foråret 2017 blevet testet af studerende på Arts og er nu blevet forbedret og tilpasset på baggrund af de mange både positive og kritiske tilbagemeldinger.

Nemt og overskueligt og med kun ét login

Når en studerende går ind på mitstudie.au.dk, logger hun ind med sit WAYF-login. Og så kommer hun ind på en side, hvor hun kan se et skema med oversigt over sin undervisning i den aktuelle uge.

Hun kan også se:

• De tre seneste meddelelser, der ligger til hende på Blackboard.
  • En oversigt over de kurser, hun er tilmeldt.
  • Den studieordning og det studiediagram, der gælder for hende.
  • Nyheder, arrangementer og de vigtigste undersider på studieportalen.

Hun får en direkte adgang til en række forskellige studieadministrative systemer som f.eks. mit.au.dk, STADS og digital eksamen, og hun kan gå ind på sin AU-mailkonto. Mitstudie.au.dk kan også bruges på mobil eller tablet.

Hvor kommer informationerne fra?

De informationer, den studerende ser, bliver hentet fra systemer, der allerede eksisterer f.eks. Blackboard, Syllabus, Eddi og studieportalerne for studerende ved Aarhus BSS. Vedligeholdelsen af informationerne kommer altså til at foregå i de samme systemer som altid og på samme måde.

Hvad er det nye ved systemet?

Det nye ved systemet er, at de studerende:

• får én samlet indgang til alle de informationer, de har brug for
  • får en genvej til de studieadministrative systemer
  • med det samme kommer ind til den information, der vedrører netop deres uddannelse og ikke længere skal navigere rundt i en række forskellige udgaver af studieordningen for deres uddannelse.

Hvis du får spørgsmål

Får du spørgsmål fra studerende om indholdet på mitstudie.au.dk, kan du som altid henvise til Aarhus BSS Studieservice

Hvis du eller de studerende har spørgsmål til selve siden, kan de sendes til supporten på mitstudie@au.dk

Hvis det drejer sig om problemer med login og lignende, er IT-supporten på Aarhus BSS klædt på til at løse dem.

Her kan du også se, hvordan siden ser ud både på web og mobil.