To akkrediteringsbesøg i efteråret

Efteråret 2017 byder på hele to akkrediteringsbesøg på Aarhus BSS. Den 19.-21. september får fakultetet besøg af EFMD-panelet, som tildeler EQUIS-akkrediteringen, og den 11. og 12. oktober er det AMBA-panelets tur.

Efteråret byder på hele to akkrediteringsbesøg. Grafik: Didde Trolle, Aarhus BSS Kommunikation

Aarhus BSS går et travlt og spændende efterår i møde. I september og oktober får fakultetet nemlig besøg af de to internationale akkrediteringspaneler fra hhv. EFMD, som tildeler EQUIS-akkrediteringen, og AMBA. Begge paneler kan se frem til et tætpakket program, hvor de skal mødes med fakultetsledelsen samt ansatte, alumner, studerende og aftagere på en række forskellige studieretninger.

På baggrund af besøgene skal akkrediteringspanelerne træffe beslutning om, hvorvidt Aarhus BSS kan fastholde fakultetets nuværende internationale EQUIS og AMBA-akkrediteringer.

Hvad er EQUIS?

EQUIS står for European Quality Improvement System, og akkrediteringen tildeles hvert 3. eller 5. år af EFMD (European Foundation of Management Development), hvis medlemmer består af verdens førende business schools. I 2014 opnåede Aarhus BSS en 3-årig EQUIS-akkreditering for fakultetets business-aktiviteter, dvs. Institut for Virksomhedsledelse, Institut for Økonomi og det tidligere Institut for Erhvervskommunikation. I år er målet at opnå en fuld akkreditering, som altså dækker hele fakultetet.

Det besøgende hold fra EFMD består denne gang af følgende fire personer:

Professor Robert A. Buckle: Vice-Chancellor og tidligere dekan på Victoria Business School (Faculty of Commerce), Victoria University of Wellington i New Zealand. Robert A. Buckle er formand for EQUIS-panelet.

Professor Metka Tekavcic: Dekan på Faculty of Economics på University of Ljubljana, .

Professor Alistair Bruce: Dekan på Nottingham University Business School i England.

Neslihan Tozge: Stifter og direktør for Blue Ocean Consulting. Derudover medlem af Business School of Turkeys advisory board.

Hvad er AMBA?

AMBA står for Association of MBAs, og her er det fakultetets MBA-uddannelser, der er i fokus. AMBA har eksisteret siden 1967 og akkrediterer MBA-, DBA- (Doctor of Business Administration) og MBM- (Master of Business and Management) uddannelser på over 200 business schools i mere end 70 lande.

Det besøgende hold fra AMBA består også af fire personer:

Dr Philip McLaughlin: Tidligere konstitueret dekan og Executive Director ved Kedge Business School i Frankrig. Philip McLaughlin er formand for AMBA-panelet.

Dr Ari Manninen: Director of Executive Education, University of Jyväskylä School of Business and Economics i Finland.

Professor Elena Zoubkova: Tidligere vice-rektor på Moscow International Higher Business School i Rusland.

Joseph Pilkington:  Accreditation Officer hos AMBA.