Om AU Forskning

Vicedirektørområdet AU Forskning består af tre funktionsområder samt et sekretariat. Der er ca. 70 ansatte på to lokaliteter i Aarhus samt i Emdrup. Vicedirektøren har ansvaret for et budget på omkring 45 mio.kr.

Forskningsstøtteenheden

Forskningsstøtteenheden består af fire teams: Ansøgning, Projektadministration, Strategi og Support i alt 27 ansatte.

Der arbejdes med interessevaretagelse i forhold til bevillingsgivere, udvikling af nye finansieringskilder, ledelsesbetjening af Forskningsudvalget, rådgivning i forbindelse med forskningsansøgninger inkl. budgetter, udvikling af finansieringsstrategier for institutter og forskningsgrupper, bibliometri, administration af EU- og koordinatorprojekter, mv.

Technology Transfer Office (TTO)

Technology Transfer Office består af to teams: Kontrakter og Health Kontrakter i alt 33 ansatte.

Der arbejdes med udvikling af universitetets relationer til erhvervslivet i forbindelse med kontraktindgåelse og håndtering af regler om persondata i forbindelse med forskningsprojekter, mv.

Forskningsdatakontoret

Forskningsdata og -administration består af et team med i alt otte ansatte.

Forskningsdatakontoret understøtter håndtering af forskningsdata i bred forstand. Enheden er formelt etableret 15. oktober 2023. Den nærmere definition og afgrænsning af opgaver i enheden er p.t. under afklaring.