u-days: Åbent hus på alle uddannelser i Aarhus

Siden 2005 har alle videregående uddannelsesinstitutioner i Aarhus samarbejdet om at skabe et samlet åbent hus-arrangement. Det er et gratis tilbud til alle, som overvejer at søge ind på en videregående uddannelse i Aarhus.

Over tre dage i uge 8 eller 9 åbnes dørene på de fleste videregående uddannelser i Aarhus. De fælles åbent hus-dage gør det let og overskueligt for de uddannelsessøgende at møde uddannelsesinstitutionerne. År for år er de unge strømmet til u-days, og hvert år besøger flere tusinde potentielle studerende fra hele landet arrangementet.

Årsagen til arrangementets succes er blandt andet:

• u-days tilbyder åbent hus i ét samlet forløb, så flere uddannelser kan besøges på én dag
  • u-days giver en tæt-på-oplevelse og et realistisk billede af studiet, de studerende og stedet
  • u-days er vejledernes arrangement for den uddannelsessøgende
  • u-days er et arrangement, der er knyttet til Aarhus – en by kendt som en god studieby

u-days giver afklaring

Vi ved, at efter et u-days-besøg er helt op mod godt 80 % af de unge mere afklarede omkring, hvilken uddannelse de vil søge ind på. Det hjælper altså at se stedet, få vejledning, møde andre studerende og få en forsmag på, hvad undervisningen kan indeholde. Derfor fortsætter vi i Aarhus det helt enestående samarbejde om u-days. Projektledelsen for u-days er placeret på Aarhus Universitet.

Mere information

u-days afholdes næste gang d. 20., 21. og 22. februar 2025

Læs mere om u-days på www.u-days.dk

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

• Projektleder på u-days, Majbritt Nielsen, på udays@au.dk eller tlf. 4055 7028 eller
  • Koordinator for u-days på Aarhus Universitet, Anne Højegaard-Vibild, på ahv@au.dk eller tlf. 8715 9416.