Afrapportering, Studiemiljø/Dalgas Avenue 4 (Ombygning, møblement)

Fakultetet ønsker at etablere fysiske studiemiljøfaciliteter for studerende ved Mekanik og Byggeri (læse-grupperum og sociale faciliteter) i bygningen Dalgas Avenue 2.

Hvad er der gjort?

• Først er der gennemført samtaler med studieledelsen for B- og M-studiet på Dalgas Avenue/ studentergrupper (DSR, Harrys kælder(fredagsbar)Revyen) samt ledelses sekretariatet.
    • Indhentning af ideer fra ovenstående grupper for input til styrkelse af det fysiske studiemiljø.
    • Etablering af ideer som har været realiserbare inden for budgettet.

i.      Etablering af en ismaskine i Harrys kælder for at give en bedre service i fredagsbaren (de studerende fra Katrines kælder har været rigtig glade for deres).

ii.      Etablering af en luftpumpe til cykler i cykel kælderen.

iii.      Indkøb af 4 projektorer, som de studerende kan låne gennem Teknisk Bibliotek. En facilitet der allerede findes, men som er meget ”run på” særligt omkring eksamens fremlæggelse.

iv.      Indkøb og vedligeholdelse af 3 ekstra mikroovne til studerende i studenterkøkkener på DA2 og DA12.

v.      Etablering af et åbent loungeområde tæt ved DSR kontoret.

Har initiativet haft den ønskede virkning?

• Faciliteterne er ved at blive etableret, så det er ikke muligt at vurdere endeligt endnu. Men Ismaskine og Projektorer samt mikroovne viser erfaringer fra Katrinebjerg at de studerende er meget glade for.

Hvad er det fremtidige potentiale for projektet?

• At viderebringe nye ideer til nye fysiske studiemiljøer.
    • At være i fortsat udvikling og ændring som kravene til områderne ændre sig.

Hvad kan universitetet lære af projektet?

• Et fortsat fokus på hvilke fysiske studiemiljøer der virker bedst for de studerende
    • At et område udvikler/ændre sig når det først et taget i brug. Det er en god ide at have budget til opfølgning/ændring når et område er taget i brug
  • Det er vigtigt hurtig af få afklaret hvilke tiltag der vælges, da indkøb og implementering kan tage lang tid. Projekt tidsplan med milestons i opstart fasen