Afrapportering, Studiemiljø/Edison-bygningen (Ombygning, møblement)

Fakultetet ønsker at styrke det fysiske studiemiljø for ingeniørstuderende på Katrinebjerg gennem etablering af studiemiljøfaciliteter i Edisonbygningen, bl.a. læse-/grupperum og sociale faciliteter (fx fredagsbar)

Hvad er der gjort?

1.       Først er der gennemført samtaler med studieledelsen for IKT studieren på Katrinebjerg/ studentergrupper (DSR, Katrines kælder(fredagsbar)) samt ledelses sekretariatet.

2.       Der næst indhentning af ideer fra ovenstående grupper for input til styrkelse af det fysiske studiemiljø.

3.       Etablering af ideer som har været realiserbare inden for budgettet.

i.      Møbler til udvendigt ophold på tagterrasse i Edison og på terræn mellem Kahn/Shannon/Edison

ii.      Etablering af et loungeområde i kælderen ved studiearbejdspladser/fredagsbar

iii.      Indkøb af ekstra møbler som ”Katrines Kælder” kan sætte ud på aftner med lang åbning og mange mennesker.

Har initiativet haft den ønskede virkning?

Da det fysiske studiemiljø i IKTs nye bygninger på Katrinebjerg bl.a. er blevet til i samarbejde med de studerende, har tiltagene hovedsagligt været supplerende tiltag til de allerede etablerede faciliteter. De studerende har været meget glade for inddragelsen og de nye møbler, både udvendigt og indvendigt.

Hvad er det fremtidige potentiale for projektet?

1.       At viderebringe nye ideer til nye fysiske studiemiljøer.

2.       At være i fortsat udvikling og ændring som kravene til områderne ændre sig.

Hvad kan universitetet lære af projektet?

1.       At have et fortsat fokus på hvilke fysiske studiemiljøer der virker bedst for de studerende.

2.       At et område udvikler/ændre sig når det er taget i brug. Det er en god ide, at have budget til opfølgning/ændring når et område er taget i brug.

3.       Det er vigtigt hurtig af få afklaret hvilke tiltag der vælges, da indkøb og implementering kan tage lang tid. Projekt tidsplan med milestons i opstart fasen.