Afrapportering, Studieservice/bygning 1520 (Møblement)

 

Hvad var problemstillingen?

De ST-studerende havde behov for en fælles one-stop løsning til studieadministrationen på Ny Munkegade.

Hvad er der gjort?


Der er etableret en skranke eller Studieservice i lokale 1530.129 beliggende i Vandrehallen på Matematisk Institut, i tilknytning til studievejledningen. Lokalet er møbleret, udstyret med nødvendig IT og der er etableret skiltning. Lokalet er bemandet i perioden 10 – 12.30 dagligt. Det har vist sig at være tilstrækkeligt.

Personlaet der bemander Studieservice kan løse trivielle studieadministrative opgaver, og give en effektiv vejledning til at få løst mere kompliceres problemstillinger.

Har initiativet haft den ønskede virkning?


Ja, og der arbejdes på at skabe større kendskab denne service.

Hvad er det fremtidige potentiale for projektet?


Studieservice bliver løbende evalueret både af de studieadministrative medarbejdere og af de studerende. Fra januar bemander Forskning og Talent Studeiservice hver onsdag, for at løse problemstillinger der relaterer sig til især udenlandsophold og exchangestuderende.På sigt kan det fx  tænkes at lokalet i spidsperioder bemandes med en medarbejder fra SU-kontoret. Se studerende kan naturligvis bidrage med øænsker om fremtidige behov, fx ifm adgangkort, IT mv.

Studieservice er også tænkt som en hub for de undervisere, der færdes i området.

Hvad kan universitetet lære af projektet?

At det er nyttigt at etablere hubs, der giver de studerende mulighed for henvendelser omkring daglige problemstillinger, og at det er vigtigt at etablere tværfaglige teams fra flere VD-områder og faglige områder indenfor et enkelt VD-område til at rådgive og problemløse.