mitHR Workshops

Kursus og Gå-hjem-møder i 2025

På denne side finder du, hvilke kurset og gå-hjem-møder, der afholdes i 2025 i mitHR.

Du kan under hver kursus læse mere om målgruppen, indholdet og tilmelding. 

AFHOLDT - Workshop - Årsafslutning af Særlige feriedage

Målgruppe:

Workshoppen henvender sig til brugere med sekretær-rollen, der håndterer fravær.

Det kan både være nye medarbejdere, og til dem, der gerne vil have en genopfriskning af opgaverne i mitHR. 

OBS: De fysiske workshops egner sig bedre til nye medarbejdere end den virtuelle. 

Indhold: 

På workshoppen gennemgår vi aktiviteter i form af de juridiske rammer og praktiske opgaver i mitHR, der skal foretages i forbindelse med årsafslutning af ferieåret for særlige feriedage. 

Efter gennemgangen vil du få mulighed for at påbegynde dine aktiviteter på det institut/enhed, du betjener og undervejs få hjælp af mitHR-teamet. 

Tid og tilmelding:

Efter workshoppen: 

Når workshoppen er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular. 

AFHOLDT - Gå-hjem møde om fratrædelse i mitHR

Målgruppe:

Gå-hjem mødet henvender sig til brugere med Sekretær-rollen, der håndter fratrædelser i mitHR. 

Indhold: 

Mødet er til dig, som er ny bruger i mitHR eller dig, der gerne vil have genopfrisket din viden.

Vi gennemgår de overordnet aktiviteter, der skal udføres i forbindelse med en medarbejders fratrædelse på AU. 

På mødet vil du blandt andet få besvaret spørgsmål såsom: 

  • Hvornår skal jeg ferieafregne en medarbejder?
  • Hvad sker der med medarbejderens saldo ved en ferieafregning?
  • Skal jeg gøre noget, selvom saldo er nulstillet i mitHR?
  • Hvorfor bliver saldoen ikke nulstillet, når jeg har afsendt et ferieafregningsforløb?
  • Kan jeg registrer yderligere ferie, selvom saldoen er nulstillet?
  • Hvordan fortryder jeg en ferieafregning?
  • Må jeg ferieafregne inden feriesaldi er nulstillet?

Tid og tilmelding: NY DATO

Efter Gå-hjem mødet: 

Når mødet er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på mødet samt et link til en feedback formular. 

AFHOLDT - Workshop - Intro til ferie og fravær i mitHR

Målgruppe:

Workshoppen henvender sig som udgangspunkt til nye brugere med sekretær-rollen i mitHR, som skal håndtere ferie og fravær.

Den er også til dig, som HR-medarbejder, der vil have et større indblik i ferie og fravær for at supportere sekretærerne i deres arbejde. 

Indhold: 

Til dig, som er ny bruger i mitHR med enten sekretær eller HR-medarbejder-rollen.

Workshoppen giver en overordnet introduktion til, hvordan du skal bruge mitHR til at understøtte opgaverne i forbindelse med ferie og fravær.

Vi gennemgår, hvad du skal være opmærksom på i løbet af et kalenderår. 

Nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret på workshoppen er: 

  • Hvordan tilgår jeg fraværsmodulet?
  • Hvilke fraværsinformationer kan jeg finde på medarbejderen i mitHR?
  • Hvad skal jeg, som sekretær, være opmærksom på i løbet af et ferieår?
  • Hvordan registrer jeg en ferie og fravær på vegne af en medarbejder?
  • Hvad må medarbejderen selv registrere?
  • Hvad skal jeg gøre, når en medarbejder stopper?
  • Hvordan får jeg hjælp til brug af mitHR?

Vi vil ikke gå i dybden med de enkelte processers arbejdsgange, men derimod sikre at der er skabt en god forståelse af systemet, så det er nemmere at forstå og følge vejledningerne til de enkelte processer. 

Tid og tilmelding:

Efter workshoppen: 

Når workshoppen er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular. 

Kursus - Intro til mitHR

Målgruppe:

Dette kursus henvender sig som udgangspunkt til nye brugere af mitHR, som har fået tildelt Sekretær-rollen eller HR-medarbejder-rollen i mitHR. 

Indhold: 

Til dig, som er ny bruger i mitHR eller dig, der gerne vil have genopfrisket din viden.

Kurset giver en overordnet introduktion til, hvad mitHR er, og i hvilke sammenhænge man bruger systemet til at understøtte af ens opgaver. 

Fysisk eller virtuel?

Til det fysiske kursus, vil der være mulighed for hjælp på egne enheder og opgaver.

Denne mulighed stilles ikke til rådighed ved det virtuelle kursus. 

Nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret på kurset er: 

  • Hvordan hænger mitHR sammen med resterende HR-systemer på AU?
  • Hvilke informationer kan jeg finde på medarbejderen i mitHR, og hvad skal man være opmærksom på?
  • Hvad kan jeg se og ikke se som sekretær og HR-medarbejder?
  • Hvilke opgaver skal jeg bruge mitHR til at løse?
  • Hvordan styres lederforhold i mitHR?
  • Hvordan trækker jeg rapporter i mitHR? 
  • Hvilke notifikationer sendes ud fra mitHR?
  • Hvordan får jeg hjælp til brug af mitHR?

Vi vil ikke gå i dybden med de enkelte processers arbejdsgange, men derimod sikre at der er skabt en god forståelse af systemet, så det er nemmere at forstå og følge vejledningerne til de enkelte processer. 

Tid og tilmelding:

Efter kurset: 

Når kurset er afholdt, vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular. 

Kursus - MUS i mitHR

Målgruppe:

Til dig som supportere medarbejdere og ledere med MUS i mitHR, og som sidder med sekretær- eller HR-medarbejder-rollen i mitHR. 

På baggrund af at MUS i mitHR overgår til nyt design, anbefales det at brugere, der har siddet med processen tidligere, også deltager i kurset. 

Indhold: 

Dette kursus giver en grundig gennemgang MUS i mitHR. 

Fysisk eller virtuel?

Til de fysiske kursus, vil der være mulighed for hjælp på egne enheder og opgaver.

Denne mulighed stilles ikke til rådighed ved det virtuelle kursus. 

Nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret på workshoppen er: 

  • Hvordan afholdes MUS helt overordnet?
  • Hvordan ser det nye MUS-overblik ud i mitHR?
  • Hvornår skal jeg gøre noget i forbindelse med MUS-processen?
  • Hvem kan afholde MUS i mitHR?
  • Hvilke MUS-dokumenter arbejdes der med i mitHR?
  • Hvordan og hvornår får en medarbejder tildelt MUS-dokumenter i mitHR?
  • Hvem har adgang til MUS-dokumenterne?
  • Hvad gør jeg, hvis MUS-dokumenterne ligger ved forkert leder?

Vi vil gå i dybden med de enkelte funktionaliteter, der bruges for at kunne supportere medarbejdere og ledere med MUS i mitHR.

Tid og tilmelding:

Efter afholdelsen: 

Når dette kursus er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular. 

Kursus - Årsafslutning for Ferie og Masseregistrering

Målgruppe:

Kurset henvender sig til brugere med sekretær-rollen, der håndterer ferie og fravær. 

OBS: De fysiske workshops egner sig bedre til nye medarbejdere end den virtuelle. 

Indhold: 

I første del af kurset gennemgår vi de juridiske rammer og praktiske opgaver i mitHR, der skal foretages i forbindelse med årsafslutning af ferieåret

I anden del, som er frivillig, gennemgår vi, hvordan værktøjet for masseregistrering i mitHR bruges.

Deltag fysisk eller virtuel?

Ved de fysiske kurser har du mulighed for påbegynde dine aktiviteter på det institut/enhed, du betjener og undervejs få hjælp af mitHR-teamet.

Denne mulighed udbydes ikke ved de virtuelle kurser.

På kurset vil du få besvaret spørgsmål såsom: 

  • Hvad skal jeg som fraværsekretær være opmærksom på?
  • Hvordan afslutter jeg et ferieår i mitHR?
  • Hvad er de juridiske rammer for årsafslutning af et ferieår?
  • Hvor finder jeg medarbejderens restsaldo i mitHR?
  • Hvordan nedbringes restsaldo?
  • Hvordan kontrollere jeg, om jeg gør det korrekt?

Tid og tilmelding: 

Efter afholdelse: 

Når kurset er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular.