På denne side finder du, hvilke kurset og gå-hjem-møder, der afholdes i 2025 i mitHR.
Du kan under hver kursus læse mere om målgruppen, indholdet og tilmelding.
Målgruppe:
Workshoppen henvender sig til brugere med sekretær-rollen, der håndterer fravær.
Det kan både være nye medarbejdere, og til dem, der gerne vil have en genopfriskning af opgaverne i mitHR.
OBS: De fysiske workshops egner sig bedre til nye medarbejdere end den virtuelle.
Indhold:
På workshoppen gennemgår vi aktiviteter i form af de juridiske rammer og praktiske opgaver i mitHR, der skal foretages i forbindelse med årsafslutning af ferieåret for særlige feriedage.
Efter gennemgangen vil du få mulighed for at påbegynde dine aktiviteter på det institut/enhed, du betjener og undervejs få hjælp af mitHR-teamet.
Tid og tilmelding:
Efter workshoppen:
Når workshoppen er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular.
Målgruppe:
Gå-hjem mødet henvender sig til brugere med Sekretær-rollen, der håndter fratrædelser i mitHR.
Indhold:
Mødet er til dig, som er ny bruger i mitHR eller dig, der gerne vil have genopfrisket din viden.
Vi gennemgår de overordnet aktiviteter, der skal udføres i forbindelse med en medarbejders fratrædelse på AU.
På mødet vil du blandt andet få besvaret spørgsmål såsom:
Efter Gå-hjem mødet:
Når mødet er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på mødet samt et link til en feedback formular.
Målgruppe:
Workshoppen henvender sig som udgangspunkt til nye brugere med sekretær-rollen i mitHR, som skal håndtere ferie og fravær.
Den er også til dig, som HR-medarbejder, der vil have et større indblik i ferie og fravær for at supportere sekretærerne i deres arbejde.
Indhold:
Til dig, som er ny bruger i mitHR med enten sekretær eller HR-medarbejder-rollen.
Workshoppen giver en overordnet introduktion til, hvordan du skal bruge mitHR til at understøtte opgaverne i forbindelse med ferie og fravær.
Vi gennemgår, hvad du skal være opmærksom på i løbet af et kalenderår.
Nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret på workshoppen er:
Vi vil ikke gå i dybden med de enkelte processers arbejdsgange, men derimod sikre at der er skabt en god forståelse af systemet, så det er nemmere at forstå og følge vejledningerne til de enkelte processer.
Efter workshoppen:
Når workshoppen er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular.
Målgruppe:
Dette kursus henvender sig som udgangspunkt til nye brugere af mitHR, som har fået tildelt Sekretær-rollen eller HR-medarbejder-rollen i mitHR.
Indhold:
Til dig, som er ny bruger i mitHR eller dig, der gerne vil have genopfrisket din viden.
Kurset giver en overordnet introduktion til, hvad mitHR er, og i hvilke sammenhænge man bruger systemet til at understøtte af ens opgaver.
Fysisk eller virtuel?
Til det fysiske kursus, vil der være mulighed for hjælp på egne enheder og opgaver.
Denne mulighed stilles ikke til rådighed ved det virtuelle kursus.
Nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret på kurset er:
Vi vil ikke gå i dybden med de enkelte processers arbejdsgange, men derimod sikre at der er skabt en god forståelse af systemet, så det er nemmere at forstå og følge vejledningerne til de enkelte processer.
Efter kurset:
Når kurset er afholdt, vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular.
Målgruppe:
Til dig som supportere medarbejdere og ledere med MUS i mitHR, og som sidder med sekretær- eller HR-medarbejder-rollen i mitHR.
På baggrund af at MUS i mitHR overgår til nyt design, anbefales det at brugere, der har siddet med processen tidligere, også deltager i kurset.
Indhold:
Dette kursus giver en grundig gennemgang MUS i mitHR.
Fysisk eller virtuel?
Til de fysiske kursus, vil der være mulighed for hjælp på egne enheder og opgaver.
Denne mulighed stilles ikke til rådighed ved det virtuelle kursus.
Nogle af de spørgsmål, der vil blive besvaret på workshoppen er:
Vi vil gå i dybden med de enkelte funktionaliteter, der bruges for at kunne supportere medarbejdere og ledere med MUS i mitHR.
Efter afholdelsen:
Når dette kursus er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular.
Målgruppe:
Kurset henvender sig til brugere med sekretær-rollen, der håndterer ferie og fravær.
OBS: De fysiske workshops egner sig bedre til nye medarbejdere end den virtuelle.
Indhold:
I første del af kurset gennemgår vi de juridiske rammer og praktiske opgaver i mitHR, der skal foretages i forbindelse med årsafslutning af ferieåret
I anden del, som er frivillig, gennemgår vi, hvordan værktøjet for masseregistrering i mitHR bruges.
Deltag fysisk eller virtuel?
Ved de fysiske kurser har du mulighed for påbegynde dine aktiviteter på det institut/enhed, du betjener og undervejs få hjælp af mitHR-teamet.
Denne mulighed udbydes ikke ved de virtuelle kurser.
På kurset vil du få besvaret spørgsmål såsom:
Efter afholdelse:
Når kurset er afholdt vil du modtage en mail med et link til materialet, der blev præsenteret på workshoppen samt et link til en feedback formular.