Sikrer at systemforvaltningsaftalen opdateres ved ændringer i samarbejdsaftalen.
Overblik over forvaltningsorganisationen og samarbejdsfladerne.
Sikrer at relevante parter fra IT inddrages i arbejdet med systemforvaltningsaftalen.
Sikrer at rollerne i systemforvaltningsaftalen bemandes på it-siden.
Sparring til systemforvalter i forbindelse med operationalisering af supportmodellen.
Sikrer at systemforvaltningsaftalen version 1.0 samt efterfølgende væsentlige ændringer godkendes af chefgruppen i AU IT.
Sikrer at systemforvaltningsaftalen er elektronisk tilgængelig for IT.
Sikrer at indholdet i systemforvaltningsaftalen er informeret/kommunikeret til relevante interessenter i IT.
Deltager i evaluering af forvaltningssamarbejdet.
Bidrager til udarbejdelsen af den løbende strategi for systemet samt den strategiske roadmap for systemet.
Beskriver projekthenvendelser kort og videregiver dem til porteføljeenheden i IT.
Sikrer at der udarbejdes processer og procedurer for konkrete opgaver og aftaler om grænseflader på tværs af IT, herunder IT-support og ud mod forretningen.
Sikrer at change management-processen fungerer på tværs af IT, herunder IT-support.
Overvågning af at supportsager løses.
Proaktiv håndtering af svære sager.
Eskaleringspunkt for uløste henvendelser. Sikrer løsning på tværs af IT, herunder IT-support.
Problemansvarlig på identificerede problemer. Sikrer kommunikation og proces. Sikrer at relevante parter fra IT inddrages i arbejdet.
Udarbejder beslutningsoplæg med alternativer og sikrer beslutning for problemstillinger i AU IT, herunder IT-support.
Kommunikation til systemforvalter om alle forhold der har betydning for brugernes arbejde med systemet.
Regelmæssig kommunikation med alle parter.
Regelmæssige statusmøder med systemforvalter.
Driftsrelaterede opgaver
Sikrer test af non-funktionelle krav på tværs af organisering.
Sikrer indhentning og koordinering af non-funktionelle krav i udbud.
Sikrer at der koordineres med andre systemer, der bruger systemets applikationer eller datasamlinger i forbindelse med opgraderinger.
Koordinerer indholdet af systemforvaltningsaftalen med it-sikkerhedschefen.
For systemer, der driftes og/eller supporteres udenfor AU: Sikrer at der er aftaler med systemleverandøren omkring opgraderinger og servicevinduer.
Systemansvarlig på aftalte områder for systemer, der driftes udenfor AU.
Bindeled mellem forretning og leverandør for systemer der driftes udenfor AU.
Sparrer omkring valg af drift og tekniske supportaftaler.
Udviklingsrelaterede opgaver
Sparrer med systemforvalter om den årlige indmelding af forventninger til systemforvaltning for kommende kalenderår.
Definition af om udviklingsopgave er forvaltning eller projekt i samråd med arkitekt.
Sparring i forhold til opgaveprioritering.
Udarbejder beslutningsgrundlag med alternativer i forbindelse med udviklingsopgaver.
Sikrer at der koordineres med andre systemer, der bruger systemets applikationer eller datasamlinger i forbindelse med ændringer.
Sikrer at der er aftaler med systemleverandøren omkring udviklingssamarbejde.
Kommunikation med systemleverandøren om alle forhold der har betydning for udviklingssamarbejdet.