Første gang du logger på din nye PC, skal der være tilsluttet et netværkskabel til maskinen på enten kontoret eller i helpdesken (det vil ikke virke uden for AU's netværk). Netværksadapter medfølger ikke som standard med den bærbare PC, men kan tilkøbes i webshoppen her
Hvis PC´en i loginbilledet står med anden default bruger (fx administrator) så vælg ”Anden bruger” i nederste venstre hjørne. Login med auxxxxxx og dit password til PC. Er du ny på AU, finder du dit AU ID i den velkomstmail, du har modtaget i din private mail. Har du endnu ikke oprettet et password, finder du også en vejledning til det i velkomstmailen.
Første gang du logger på din PC, bliver du spurgt, om du ønsker at køre DK- el. UK-sprogversion. Efter valg af ønsket sprogversion – genstart PC’en, inden du begynder at starte øvrige programmer.
For at kunne logge på mail og en lang række af AU’s systemer, skal din telefon være sat op med totrinsbekræftelse.
Du finder vejledning til dette her
For at kunne tilgå en række af AU’s systemer på en sikker måde, skal du være logget på VPN
Du finder vejledning til dette her
Er du fysisk på en AU-lokation, kan du logge på AU’s trådløse netværk - Eduroam.
Du finder vejledning til dette her
Din nye PC kommer installeret med kontorpakken Microsoft Office 365. Du skal logge på www.office.com med din bruger auxxxx@uni.au.dk for at registrere licensen.
Programmet er installeret på computeren, men for at aktivere licensen, skal du logge på din konto. Første gang du åbner Adobe Acrobat Pro, skal du login med auxxxx@uni.au.dk.
Er du på AU-netværk eller VPN kræves der ikke password. Er du ikke på AU-netværk skal du anvende samme password som til mail og PC.
Første gang du starter Outlook på din nye PC, skal du oprette en mailsignatur.
Du finder vejledning her
Hvis du skal have adgang til en specifik funktionspostkasse, kan du anmode om adgang ved oprettelse af en sag på vores Service Portal, Request-Mail-Shared Mailboxes
Når du har fået adgang til funktionspostkassen, kan du tilføje den i din outlook mail.
Du finder vejledning her
Mangler du rettigheder til at kunne tilgå et fælles drev, kan du anmode om adgang ved oprettelse af en sag på vores Service Portal (vælg Request access – Shared Drive).
Har du behov for special software, som ikke er en del af vores standard installations pakke (MS Office 365, Adobe Acrobat DC)
Har du behov for at udskrive dine dokumenter, skal du først installere og opsætte en printer.
Du finder vejledning til dette her
Sag til din lokale IT-support kan oprettes via vores Service Portal