IT-selvbetjeningsportalen

Som medarbejder har du mulighed for selvbetjening på nogle områder via IT-selvbetjeningsportalen. Du kan på den måde benytte forskellige services uden, at skulle have fat i IT-support. Lige nu er der tale om bestilling af en række gratis programmer og services knyttet til bestemte administrative roller og funktioner.

På IT-selvbetjeningsportalen kan du:

  • Tilføje og fjerne brugeres adgang til fælles drev, hvis du er drev-ansvarlig eller drev-manager
  • Tilføje og fjerne brugeres adgang til distributionslister, hvis du er ansvarlig for listen
  • Administrere adgangsgivende grupper i Danmarks miljøportal eller Prepare, hvis du har rollen til det
  • Administrere forlængelse af adgange til konsulenter og ændring af deres mailadresse, mobilnummer (ift. SMS for at logge på VPN) og ændring af password, hvis du har tildelt rollen
  • Administrere delte brugerkonti til fx delte computere, hvis du er ejer af en delt brugerkonto

Du kan blive spurgt om brugernavn og password. Angiv da venligst dit brugernavn: au<AU ID>@uni.au.dk (Fx au123456@uni.au.dk) og angiv dit password.