Nyheder ifm. konferencer

Denne side er senest opdateret den 5. oktober 2020

Mangler du viden om afvikling under COVID-19 eller tips til virtuel afvikling?

Vi har oprettet et par hjemmesider, der kan hjælpe dig godt på vej med henholdsvis de COVID-19-forholdsregler, som du bør tage, hvis du skal afvikle arrangementer p.t. eller hvis du skal omdanne et planlagt fysisk arrangement til et virtuelt. Læs mere nedenfor:

https://medarbejdere.au.dk/administration/kommunikation/konferencer-og-arrangementer/konferencehaandbog/

https://medarbejdere.au.dk/administration/kommunikation/konferencer-og-arrangementer/kom-godt-i-gang-med-virtuelle-konferencer/

Ny skabelon til sponsoraftaler

Nu kan du hente en skabelon til indgåelse af sponsoraftale - og en guide til hvordan du udfylder sponsoraftalen her. OBS: bemærk, at denne skabelon IKKE må benyttes til aftaler indenfor det kliniske område. Kontakt venligst TTO, hvis du skal indgå sponsoraftaler på det kliniske område.

Gode råd til afvikling under COVID-19

Aarhus Universitet følger myndighedernes anvisninger for afholdelse af arrangementer om afstandskrav, hygiejne og forplejning. Nedenfor kan du hente et dokument med en række gode råd, hvis du selv skal afvikle et fysisk arrangement i henhold til COVID-19-anvisningerne.Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte Events og Kommunikationsstøtte. Hent dokumentet Gode råd til afvikling under COVID-19 her

Supplerende konferencestedsaftale på plads

Aarhus Universitet har landet en supplerende konferencestedsaftale, som du nu kan benytte ved siden af statens aftale. Den supplerende aftale er gældende fra 1. september 2019 til 31. december 2022.

Rammeaftalen indeholder både tre større konferencesteder i Aarhus (inklusiv overnatning), tre større konferencesteder i Aarhus (eksklusiv overnatning) og ti konferencesteder i udvalgte kommuner omkring Aarhus. Bemærk, at konferencestedsaftalen ikke skal benyttes, hvis man alene ønsker at booke overnatninger  i dette tilfælde bør hotelaftalen benyttes.

Du finder både statens konferencestedsaftale og den supplerende konferencestedsaftale her: https://medarbejdere.au.dk/administration/oekonomi/indkoeb/indkoebsaftaler/konferenceaftalen/

OBS! Nye regler for ARoS-vouchers

Bemærk, at der pr. 15. september 2019 er nye regler for brug af vouchers til ARoS i forbindelse med konferencer eller arrangementer med eksterne deltagere. Læs mere om de skærpede regler her. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte arrangementsafdelingen på ARoS.


Vil du holde dig opdateret om nyheder ifm. konferencer på AU, kan du tilmelde dig AU's erfagruppe for konferenceplanlæggere og modtage nyheder direkte i din indbakke. Send en mail til kommunikation@au.dk