Administrationsledelsen har i forbindelse med implementering af SDI besluttet følgende ift. den fremtidige håndtering af ordrer og fakturaer på tværs af universitetet:
Hvordan påvirkes RejsUd af overgangen til SDI?
I forbindelse med overgangen til SDI vil Aarhus Universitet fremover benytte to separate platforme til håndtering af henholdsvis indkøb/fakturaer og rejseafregning:
SDI bliver den nye platform til indkøb og fakturahåndtering og erstatter IndFak. RejsUd fortsætter som den eksisterende løsning til rejseafregning og udlæg.
Det betyder, at du som bruger skal logge ind på to forskellige systemer med hver sin URL, afhængigt af opgaven. Der vil være tydelig vejledning og links på AU’s intranet, så du nemt kan finde det rigtige system.
Skal jeg gøre noget for at blive klar til SDI?
Som udgangspunkt vil overgangen til SDI ske automatisk for de fleste brugere, og du vil få adgang via en ny platform, når systemet går i drift. Du skal dog være opmærksom på følgende:
Du får ny adgangsvej (URL) til SDI, og denne kommer i en velkomstmail til dig. Der vil være webinar og vejledninger, så du kan blive fortrolig med det nye system.
Hvor skal jeg logge ind?
23. oktober: SDI går i luften og du modtager en velkomstmail med adgang.
Du får adgang til SDI via Single Sign-On (SSO), som du kender det fra IndFak.
Arkivløsning.
Indfak lukker 31/12/2025. Når en arkivløsning er på plads, bliver det meldt ud.