Gennemførsel og fastholdelse

Vejledning og Studieinformation tilbyder løbende vejledning om trivsel og studietvivl for alle studerende på AU. De vedligeholder desuden den centrale hjemmeside trivsel.au.dk, der samler information om en række forskellige tilbud om hjælp og støtte til forskellige målgrupper, herunder:

• Studerende med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse
  • Sportsudøvere på eliteniveau
  • Studerende med behov for professionel psykolog- eller psykiaterhjælp
  • Studerende med behov for et åndeligt perspektiv på studielivet (studenterpræsten).

Analyse og Indberetning udsøger i april og oktober måned forsinkede og inaktive studerende på uddannelsesniveau. Opgørelserne sendes til de administrative centre, der iværksætter lokale processer for forsinkelsessamtaler og inaktivitetsprocedurer på fakultetet.

International Uddannelse udvikler og vedligeholder AU's engelsksprogede webstudieguide med en række informationer målrettet internationale studerendes ophold i Danmark, herunder: