Studieordninger og kursuskatalog

Uddannelsesjura understøtter det tværgående bånd for SNUK, hvor regelændringer, nye fælles tiltag eller andre omstændigheder med konsekvenser for udformningen af studieordninger eller kurser drøftes med henblik på implementering på tværs af fakulteterne. Der afholdes møder i båndet ca. hver 4. uge.

Studiesystemer udvikler og vedligeholder løbende EDDI, der fungerer som fakulteternes redskab til oprettelse af studieordninger og kursusudbud i de studieadministrative systemer samt AU's kursuskatalog. Udvikling af EDDI sker i tæt dialog med de tværgående bånd og en EDDI-styregruppe, der sekretariatsbetjenes af Studiesystemer.

Studiesystemer yder desuden løbende support på STADS og EDDI, hvor den daglige drift i forhold til studieordningerne finder sted.

Studieordninger

Inddatering og godkendelse af studieordninger sker på fakultetsniveau med en årlig frist d. 15. april med henblik på ikrafttræden d. 1. september. Efter fakultetets godkendelse i EDDI overføres data til STADS, uddannelsens struktur og opbygning (studiediagram) publiceres på webstudieguiden og dokumentstudieordningen publiceres i AU’s regelsamling.

Via EDDI sikres det endvidere, at godkendte standardtekster på tværs af AU automatisk distribueres i alle godkendte studieordninger, og at der er overensstemmelse med de uddannelsens officielle stamdata (godkendt titel, engelsk titel, gradbetegnelse og normering) og de oplysninger, der fremgår af dokumentstudieordningen.

Kurser

Udbud af kurser sker via EDDI og indtastes lokalt i de administrative centre efter lokale processer. Studiesystemer sikrer, at kurser der er godkendt til udbud i systemet vises i AU's kursuskatalog.

Når kurser er godkendt til udbud og de studerende er tilmeldt i STADS, genereres der automatisk et digitalt kursusrum i Blackboard. Studiesystemer understøtter den digitale sammenhæng mellem STADS og Blackboard, mens fakulteterne selv varetager tilmeldings- og holdsætningsprocessen.