Hvem gør hvad?

Rammer for uddannelsesudviklingUdvikling af nye uddannelserTilrettelæggelse og udvikling af undervisning samt videngrundlagPædagogisk kompetenceudviklingUndervisningsevaluering
AUL AR, Aarhus
AUL AR, Emdrup
AUL BSS
AUL ST
Optagelse Indarbejder nye uddannelser i processer vedrørende optagelse.
Studiesystemer Indarbejder nye uddannelseskoder i de studieadministrative systemer. Varetager drift og support af systemer til understøttelse af tilrettelæggelse og udvikling af undervisning samt arbejdet med uddannelsernes videngrundlag. Varetager drift og support af den fælles undervisningsevalueringsløsning i Blackboard.
Mobilitet og Uddannelsessamarbejde Sekretariatsbetjener INT-båndet. Indarbejder nye internationale uddannelser i vejlednings- og rekrutteringsprocesser samt informationsmateriale i samarbejde med fagmiljøet og Vejledning og Studieinformation.
Bolig
Vejledning og Studieinformation Indarbejder nye uddannelser i vejlednings- og rekrutteringsprocesser samt informationsmateriale i samarbejde med fagmiljøet.
SU og Specialpædagogisk Støtte
Studievalg Østjylland Inddrager nye uddannelser i deres materialer.
Uddannelsesjura
Uddannelsesudvikling og -kvalitet Leverer administrativ understøttelse til Udvalget for Uddannelse.

Udarbejder frister, skabeloner og sagsfremstillinger vedrørende nye uddannelsesinitiativer.

Koordinerer samarbejde mellem akkrediteringsmyndigheder og fakulteter.

Videreformidler afgørelser om nye uddannelser til interessenter.

Koordinerer høringssvar i forbindelse med regler og rammer vedrørende akkrediteringer af nye uddannelser og udbud.
Analyse og Indberetning Indarbejder nye uddannelser i indberetninger til styrelser og ministerier samt datapakker og øvrig intern ledelsesinformation. Indarbejder tal for VIP/DVIP ratio i datapakker. Indarbejder data fra de tre fælles AU spørgsmål i datapakker.
Tilrettelæggelse af eksamenSamarbejde med censorinstitutionenPraktik og projektorienterede forløbEvaluering og udvikling af eksisterende uddannelser
AUL AR, Aarhus
AUL AR, Emdrup
AUL BSS
AUL ST
Optagelse
Studiesystemer

Sekretariatsbetjener UVA/EKA-båndet.

Eksamenstilsynet tilrettelægger og koordinerer skriftlige eksaminer under tilsyn.

Varetager drift og support af systemet Digital Eksamen samt projektstyringen af samme.

Ansvarlig for drift, videreudvikling og support af det fælles it-værkstøj AU-bevisløsningen.

Indgår i udviklingsarbejdet i relation til national bevisløsning i STADS-regi.
Mobilitet og Uddannelsessamarbejde
Bolig
Vejledning og Studieinformation
SU og Specialpædagogisk Støtte
Studievalg Østjylland
Uddannelsesjura

Vedligeholder AU’s regelsæt om prøver og eksaminer.

Varetager sagsbehandling i forbindelse med eksamenssnyd.

Vedligeholder snyd.au.dk
Uddannelsesudvikling og -kvalitet

Sikrer i samarbejde med fakulteternes administrative centre at et bevis følges af et Diploma Supplement der overholder reglerne herfor.

Sikrer at AU udsteder beviser efter gældende love og bekendtgørelser.

Udarbejder frister, skabeloner og sagsfremstillinger vedrørende turnusakkrediteringer.

Koordinerer samarbejde mellem akkrediteringsmyndigheder og fakulteter.

Videreformidler afgørelser om turnusakkrediteringer til interessenter.

Koordinerer høringssvar i forbindelse med regler og rammer vedrørende turnusakkrediteringer.
Analyse og Indberetning Udarbejder datapakker, analysemodul og aggregerede datarapporter på forskellige niveauer.