Tilrettelæggelse og udvikling af undervisning samt videngrundlag

Tilrettelæggelse og udvikling af undervisning samt arbejdet med uddannelsernes videngrundlag er forankret på fakultetsniveau efter lokale rammer og retningslinjer.

Arbejdet understøttes i Fællesadministrationen via følgende:

• Blackboard
    Blackboard er det fælles LMS (Learning Management System) på AU.
  • EDDI
    EDDI forener formidlingen til de studerende af uddannelsesbeskrivelsen (studieordning og kursuskataloget) med administration samt dataoprettelse i STADS. Systemet sikrer overensstemmelse imellem de administrative data og den kommunikation, der gives til de studerende.
  • Undervisningsevaluering
    Fra 1. februar 2016 er der implementeret en fælles undervisningsevalueringsløsning i Blackboard til understøttelse af en fælles ramme for undervisningsevaluering på AU. Gennem tre fælles evalueringsspørgsmål sikres sammenlignelighed på tværs af alle universitetets uddannelser, mens fakulteterne selv har ansvaret for øvrige evalueringsspørgsmål.
  • Timetælling
    Fra 1. februar 2016 er der implementeret et fælles timetællingssystem til registrering af antallet af planlagte undervisningstimer og tilhørende VIP/DVIP bemanding. Opgørelserne danner grundlag for indberetning til Styrelsen og indgår i datapakkerne.

Drift og support af systemerne er forankret i Studiesystemer.