Alumner

Konkrete mål og ambitioner for at arbejde med alumnerelationer fastsættes og varetages på lokalt niveau (fakultet, institut eller den enkelte uddannelse).

AU har en fælles alumneportal, alumner.au.dk, hvor alle tidligere studerende kan få overblik over relevante nyheder, arrangementer og tilbud. Tidligere medarbejdere er også velkomne, og nuværende studerende og medarbejdere opfordres også til at drage nytte af alumnenetværket.

I tilknytning til portalen har AU en fælles alumnedatabase (integreret i en CRM-løsning) med oplysninger om alle tidligere studerende. Her er der mulighed for at alumnerne kan opdatere oplysninger om e-mail, job m.v. og vælge, hvilke henvendelser de er interesserede i (nyhedsbreve, invitationer m.v.), hvilket ca. 20.000 alumner pt. har gjort.

Portalen og databasen udgør en fælles platform, som giver mulighed for at skabe relationer til alumner, som er livslange og værdifulde for både AU og alumner på tværs af hele universitetet. Understøttelsen er forankret i AU Alumni og AU Career under Aarhus BSS, men alle fire fakulteter betjenes efter nærmere aftale om omfang og behov.