Gør klar til forårssemesteret i Brightspace

De fleste af forårets kurser er nu tilgængelige, og du kan begynde at opbygge dine kurser. CED har mange supporttilbud og har åbent til 23. december 2021 og igen fra 3. januar 2022.

Langt de fleste af forårets kurser er nu tilgængelige i AU’s nye læringsplatform Brightspace. Det betyder, at du som underviser nu kan komme godt i gang med at fylde fagligt indhold i de tomme kurser og opbygge dem, så de er klar til semesterstart.

Hvis du ikke allerede har stiftet bekendtskab med Brightspace, kan det være en god ide at starte i god tid, så du kan blive fortrolig med den nye platform. Centre for Educational Development (CED) har en bred vifte af supporttilbud, der hjælper dig godt i gang.

Løbende support

Du kan få hjælp hos Brightspacesupporten enten ved at ringe til 87 15 05 75 eller sende en besked via kontaktformularen.

Vær opmærksom på, at supporten holder lukket fra den 23. december 2021 kl. 12:00 til den 3. januar 2022 kl. 9:00. Du kan naturligvis stadig skrive til supporten mellem jul og nytår, og du vil herefter modtage svar, når den åbner igen.

Workshops

Her bliver du introduceret til platformens vigtigste funktioner, eksempelvis upload af materiale, kommunikation med de studerende og oprettelse af læringsaktiviteter. Der vil også være tid til individuelle problemstillinger og til at finde løsninger på konkrete forespørgsler. Du kan finde workshoppene her – nye datoer offentliggøres løbende.

Brightspace Online Course

Alle undervisere er automatisk tilmeldt dette online introduktionskursus, som du kan gennemføre i eget tempo. I kurset kan du finde vejledninger, afprøve værktøjer og få hjælp til at udvælge aktiviteter, der er relevante for din undervisning. Tilgå onlinekurset her, eller find det under fanen Resources i Brightspace.

Vejledninger
Du kan finde vejledninger til Brightspaces funktioner og få tips og tricks på AU Educate, der er en online inspirationsressource for alle undervisere.

Brightspace quickquide

I denne quickguide finder du vejledninger til platformens vigtigste funktioner i et print-selv- format. Du kan også skrive til ced@au.dk, hvis du ønsker at modtage et bestemt antal printede foldere til at dele ud blandt kollegaer.

Ekstra supporttilbud i januar

For at imødekomme det øgede behov for support op til semesterstart, tilbyder CED desuden ekstra tiltag i januar.

Drop in-support

Drop in-support via Zoom hver tirsdag og torsdag kl. 14:00-15:30 – første gang den 4. januar og frem til den 28. februar. Du kan tilgå møderummet her, og du behøver ikke booke tid først.

Book en studentermedhjælper

Få hjælp af en studentermedhjælper i forbindelse med opbygningen af dit kursus eller til lavpraktiske opgaver i Brightspace, du har behov for at uddelegere. Mødet varer ½ time og foregår via Teams eller Zoom. Booking bliver gjort tilgængeligt via dette link efter juleferien.

Hvordan bliver de studerende informeret?

De studerende kan finde information om Brightspace på Studypedia.au.dk, som opdateres løbende.

Nye studerende bliver introduceret til Brightspace i det materiale, de modtager ved studiestart, blandt andet gennem AU’s online studiestartsforløb, Study@AU, som er udviklet i samarbejde med CED.