Nu er Brightspace i luften

Når efterårssemesteret lige om lidt skydes i gang, er det samtidig startskuddet for AU’s nye læringsplatform Brightspace, som nu fuldt og helt afløser Blackboard. Har du brug for hjælp til at gøre dine kurser klar i Brightspace, så kontakt CED.

Brightspace har nu afløst Blackboard som AU's fælles læringsplatform.

AU’s nye fælles læringsplatform, Brightspace, er nu i luften og tages i brug på alle universitetets 5 fakulteter fra semesterstart. Fremover vil det være i Brightspace, at undervisere og studerende finder deres kurser, uploader materiale og kommunikerer med hinanden – alt det, som man kender fra Blackboard, blot på en platform med en ny og mere intuitiv brugerflade. Samtidig kan de studerende nu selv vælge, hvordan de ønsker at holde sig orienterede om deres kurser. De kan her vælge, om de vil benytte e-mail-notifikationer, Brightspace-appen Pulse eller selv jævnligt tjekke Brightspace.

Før sommerferien fik undervisere adgang til Brightspace, og siden midten af august har alle studerende kunnet tilgå deres kurser på Brightspace (læs nyheden til de studerende).

Undervisere og kursusadministratorer, der har brug for hjælp til at blive klar med kurserne i Brightspace inden studiestart, kan fortsat gøre brug af de mange support og rådgivningstilbud, som udbydes af AU’s fælles universitetspædagogiske center CED. På medarbejdere.au.dk/brightspace/ finder man oversigt over workshops, vejledningsvideoer og meget andet. Her finder man også en quickguide til Brightspace, som indeholder vejledninger til platformens vigtigste funktioner.

Vil du vide mere, eller har du brug for hjælp?

Læs mere om Brightspace på medarbejdere.au.dk/brightspace/.

Har du som underviser eller kursusadministrator konkrete spørgsmål, kan du kontakte CED’s Brightspace-support.