Institutsekretær

Før eksamen

Hvordan logger jeg på WISEflow?

WISEflow kan tilgås på: au.wiseflow.dk

Login kan ske på to måder:

  1. Første gang du logger på WISEflow, skal du benytte WAYF, hvor du blot skal anvende dit gængse brugernavn og adgangskode fra AU’s selvbetjeningsportal mit.au.dk. Kan du ikke huske dit password til mit.au.dk, kan du logge på selvbetjeningen med NemID og indtaste en ny adgangskode. Du kan se en detaljeret vejledning her.
  2. Dernæst vil du fremover også kunne benytte Nem ID til at komme på WISEflow. 

Hvordan får jeg et WAYF login

For at logge ind på WISEflow, skal du bruge dit såkaldte WAYF login (se ovenfor). Dit WAYF-login er det samme brugernavn og adgangskode, som du bruger til at logge ind på mit.au.dk.

Har du ikke tidligere benyttet dig af WAYF, skal du oprette en adgangskode. Dette gøres ved at logge ind på mit.au.dk vha. NemID. Under dit navn finder du muligheden for at ændre adgangskode. Vælg den adgangskode du ønsker at anvende til dit WAYF login. Log herefter ud af mit.au.dk, og luk browseren, inden du forsøger at logge ind på WISEflow.

Du kan nu logge ind på WISEflow og andre tjenester, der anvender WAYF login. Som brugernavn skal du benytte dit AU ID (au1234).

Hvordan modtager jeg meddelelser fra WISEflow?

Det anbefales, at du sætter WISEflow op til at sende dig e-mails med notifikationer.

  1. Log på WISEflow.
  2. Klik på dit navn i øverste højre hjørne og vælg ”Ret profil”.
  3. Vælg fanen ”E-mail” og slå ”Modtag meddelelse” til ud for den eller de foretrukne e-mail adresser. Du kan også tilføje en ny e-mail adresse.
  4. Afslut ved at klikke på ”Gem rettelser”.
  5. For at sikre dig at du kan modtage e-mails fra WISEflow, skal du klikke på ”Send testmail”-knappen. Hvis du ikke modtager en e-mail fra WISEflow, skal du tjekke dit spamfilter. Hvis e-mailen havner i dit spamfilter, er det vigtigt, at du markerer den som "Ikke spam", så du fremover kan modtage e-mails fra WISEflow direkte i din indbakke.

Hvordan tilknytter jeg en bedømmer til et eksamensflow?

Alle med et AU ID bliver automatisk oprettet i WISEflow i det øjeblik vedkommende logger ind i systemet med WAYF. Denne "aktivering" gør det samtidig muligt at fremsøge personen i WISEflow. Derfor anbefales det, at ansatte, der skal anvende WISEflow, logger ind hurtigst muligt ved hjælp af deres WAYF-login.

Hvis du som eksamensadministrator skal tilknytte en intern bedømmer til et eksamensflow, skal du således sikre, at den pågældende har været logget ind. Først herefter vil det være muligt at fremsøge vedkommende og herefter tilknytte personen til eksamensflowet.

Hvis det ikke er muligt, at få bedømmeren til at logge sig ind (dette gælder fx eksterne bedømmere) er det muligt at indsende denne formular til WISEflow-teamet, som herefter vil oprette bedømmeren i WISEflow.

Inden du anmoder om oprettelse af bedømmer, bedes du dog forsøge at fremsøge vedkommende i WISEflow på dennes AU ID.

Kan de studerende selv angive intern bedømmer?

Hvis de studerende på forhånd ved, hvem der skal bedømme deres opgave, så kan der indsættes et ekstrafelt på den officielle forside, og de studerende vil automatisk blive tildelt de rigtige bedømmere.

  1. Tilknyt alle de mulige interne bedømmere i flowet.
  2. Tilføj ”Valg af intern bedømmer” som ekstra forsidefelt på den officielle forside – det er påkrævet, at den studerende udfylder feltet for at kunne aflevere sin besvarelse.

Under eksamen

Hvordan får jeg teknisk support?

Hvis du har spørgsmål angående login, funktionalitet m.m. i WISEflow, bedes du kontakte supporten.

IT-supporten

Der ydes support i hele IT-supportens åbningstid.
Mail: bss.it@au.dk

Derudover kan du kontakte WISEflow-supporten direkte: 

Margit Grønborg
Mail: bss.it@au.dk
Direkte telefon: 87166119

 

 

Efter eksamen

Modtager jeg en fysisk kopi af eksamensbesvarelserne?

Nej underviser modtager ikke en fysisk kopi af eksamensbesvarelserne. Hvis de skal printes, er det en lokal institutbeslutning, såvel økonomisk som ressourcemæssigt.


1403161 / i40