Når der igen kan afholdes studenterarrangementer og foreningsaktiviteter på Aarhus Universitet, skal de afvikles på betryggende vis og i henhold til nedenstående retningslinjer:
- Der må fortsat ikke afholdes fester på campus.
- Brug af faciliteter på AU til foreningsaktiviteter skal ske efter aftale med den tekniske chef på det enkelte fakultet (med mindre en anden kontaktperson er udpeget) og med udgangspunkt i denne tjekliste. Det gælder bl.a., at:
- Retningslinjer for afstand og hygiejne skal overholdes.
- En udvalgt person fra foreningen skal være til stede og have ansvar for afviklingen af det pågældende arrangement. Personen har også ansvar for at stoppe arrangementet, hvis retningslinjerne ikke kan overholdes.
- Der må maksimalt samles 50 i alt, og arrangementet skal primært være siddende.
- Arrangementer uden alkohol skal slutte senest kl. 20.
- Arrangementer med alkohol kan udelukkende afholdes i tidsrummet kl. 14-18 om fredagen, og der må ikke serveres ’hård spiritus’, men øl, vin, cider o. lign. er tilladt.
- Der skal være deltagerlister til alle arrangementer.
- Det er det enkelte fakultet, som træffer den endelige afgørelse af, hvorvidt et arrangement kan afholdes, og om det er muligt at stille lokaler til rådighed.
- Ud over den konkrete tjekliste anbefales det generelt:
- At holde mindre arrangementer.
- At arrangementer afgrænses til enkelte hold/årgange/studier.
- Studenterforeninger må gerne afholde bestyrelsesmøder, planlægningsmøder og lignende i eget foreningslokale uden særskilt aftale, så længe de gældende retningslinjer for afstand, afspritning og antal personer i lokalet overholdes.
Retningslinjer for ophold på campus skal overholdes. Retningslinjer kan tilgås her.