Aarhus BSS Personaleforening – kom og vær med

Koncerter, vinsmagning og juletræsfest… det er bare nogle af de arrangementer, som hvert år finder sted i Aarhus BSS Personaleforening. Og som du som medarbejder har mulighed for at deltage i sammen med dine kolleger. Du kan også blive en del af bestyrelsen eller foreslå og planlægge arrangementer. Det gjorde institutsekretær Mette Tønder fra Juridisk Institut.

Klovn og Is er et af personaleforeningens årlige arrangementer for hele familien. Foto: Sinne Brandt Jakobsen

Aarhus BSS Personaleforening er hele fakultetets personaleforening. Hvert år arrangerer foreningen en lang række faglige, sociale og kulturelle arrangementer for alle medarbejdere på tværs af institutter og afdelinger på Aarhus BSS. Og her er alt lige fra gokartræs og koncerter til vinsmagning, madlavningskurser og de to større tilbagevendende og gratis arrangementer for hele familien – Klovn og Is i juni og juletræsfesten i december.

Alle kan byde ind

Som ansat er du helt automatisk medlem af personaleforeningen og kan nyde godt af de mange arrangementer til meget favorable priser. Men faktisk har du også mulighed for at foreslå arrangementer og være med til at planlægge.

Det gjorde institutsekretær Mette Tønder fra Juridisk Institut. Sammen med sine kolleger fik hun i efteråret den gode idé, at det kunne være sjovt at lære at lave fyldte chokolader. Mette kontaktede personaleforeningen og gik derefter i gang med at stable et chokoladekursus på benene. Kurset blev afholdt i december og var en stor succes.

”Vi havde en rigtig hyggelig aften,” fortæller Mette. ”Det er i det hele taget sjovt at være sammen med sine kolleger socialt. Man lærer hinanden at kende på en helt anden måde – både ens tætte kolleger, men også på tværs af institutter og enheder. Man får sat ansigt på folk, og det kan faktisk gøre en rigtig positiv forskel i ens daglige arbejde.”

Vil du være med?

Personaleforeningens bestyrelse består i dag af en håndfuld medarbejdere på tværs af fakultetet. De står for det praktiske arbejde i forbindelse med de fleste arrangementer og for selve markedsføringen af arrangementerne. Hvis det gode arbejde skal fortsætte, er der brug for flere nye kræfter. Særligt i år, hvor vi har mistet gode medlemmer, som har fået nyt arbejde, og hvor der også skal vælges ny bestyrelsesformand.

Hvis du har lyst til at vide mere om personaleforeningen og evt. deltage i bestyrelsesarbejdet, kan du høre mere på dette års generalforsamling, som finder sted onsdag den 6. marts. Du er også meget velkommen til at kontakte et af de nuværende bestyrelsesmedlemmer for at høre mere om personaleforeningens arbejde.

Se kommende arrangementer

Tilmeld dig generalforsamlingen onsdag d. 6. marts. Alle er meget velkomne!