BTECH får eget ph.d.-program

Institut for Forretningsudvikling og Teknologi i Herning har netop fået sit eget ph.d.-program. Dermed kan instituttet nu tilbyde en fuld portefølje af forskningsbaserede uddannelser på linje med fakultetets øvrige institutter.

BTECH i Herning kan nu tilbyde sit helt eget ph.d.-program. Foto: AU Foto,

Fremover vil alle seks institutter på Aarhus BSS kunne tilbyde fagspecifikke forskningsuddannelser til talentfulde studerende. På Institut for Forretningsudvikling og Teknologi (BTECH) har et nyt ph.d.-program netop set dagens lys, og det er et vigtigt skridt for instituttet, fortæller institutleder Anders Frederiksen:

”På BTECH har vi længe haft et ønske om at kunne tilbyde vores eget ph.d.-program på linje med fakultetets øvrige institutter,” siger han. ”Nu er vi i mål, og det viser, hvor langt vi er kommet, siden vi som tidligere handels- og ingeniørhøjskole blev en del af Aarhus BSS. Med det nye program er vi en fuldt ud integreret del af fakultetet og kan udvikle vores egen ph.d.-profil. Jeg håber, at det nye ph.d.-program vil styrke instituttet fremover.”

Tæt samarbejde med erhvervslivet

På det nye ph.d.-program får de studerende mulighed for at forske i forretningsudvikling og ingeniørvidenskab eller krydsfeltet derimellem. BTECH har desuden et tæt samarbejde med erhvervslivet både ift. undervisning og forskning, og det bliver også en vigtig del af det nye ph.d.-program, fortæller lektor Torben Andersen. Han er programudvalgsformand og har også været en af drivkræfterne bag programmet:

”Det nye ph.d.-program er en anerkendelse af vores opbygning af BTECH som en forskningstung organisation,” fortæller han. ”Det er en stor milepæl for os, og vi forventer meget af det. Også i form af erhvervsphd.’er, så vi på denne måde kan bygge videre på vores gode samarbejde med erhvervslivet.”

Prodekan for forskning Per Baltzer Overgaard glæder sig over, at BTECH med det nye ph.d.-program nu organisatorisk er på linje med fakultetets øvrige institutter:

”BTECH er kommet rigtig flot i mål med at styrke forskningskapaciteten på instituttet, og det nye ph.d.-program er derfor et helt naturligt skridt,” fortæller han. ”Jeg glæder mig meget til at følge programmet og det tætte samarbejde med erhvervslivet, som det lægger op til”.

Vil du vide mere om det nye ph.d.-program?

Kontakt:

Lektor Torben Andersen
Mail: toa@btech.au.dk
Mobil: +4593508705

Eller læs mere om programmet her.