EDU-IT Hub

Per Rosenbeck udlånes til EDU-IT Hub i 6 år

Kære alle

Som det er Jer bekendt, har Aarhus Universitet besluttet at investere 60 mio. i Educational IT (EDU-IT).

En af de centrale initiativer i investeringen er oprettelsen af en såkaldt IT-HUB, der bliver en ny fælles koordinerende udviklingsenhed, som understøtter og samarbejder med de universitetspædagogiske centre om anvendelsen af mere teknologi i undervisningen.  Denne IT-Hub er i første omgang finansieret i en 6 årig periode.

I kan læse om EDU-IT satsningen her: http://medarbejdere.au.dk/#news-12030

EDU IT-Hub’en kommer til at bygge rigtigt meget af sit arbejde op omkring Blackboard, og det er en meget eksplicit målsætning, at brugervenligheden for både studerende og undervisere skal forbedres.

I kan læse om ambitionen med Blackboard her: http://medarbejdere.au.dk/#news-11629

AU IT er blevet bedt om at understøtte den nye enhed så godt som muligt, og det gør vi, ved at afsætte ca. 3 ÅV til arbejdet. Som en del af denne understøttelse, har vi besluttet at udlåne Per Rosenbeck til enheden på fuld tid.

Udlånet betyder, at Per i løbet af foråret flytter fysisk ind i den nye EDU-IT Hub, der får kontorlokaler i bygning 1910. Per kommer desuden til at referere til lederen af den nye enhed (som endnu ikke er udpeget).

Som alle ved, er Per en rigtig god og vellidt kollega, og det er på rigtigt mange måder ærgerligt, at Per således ikke vil være på vores gang mere. Valget af Per til denne opgave har imidlertid været ret oplagt. Per har de rigtige kompetencer, stor erfaring med Blackboard, og er meget vellidt og påskønnet af de daglige samarbejdspartnere i forvaltningen af Blackboard.

Jeg er overbevist om, at Per får en meget spændende hverdag i den nye EDU-IT HUB. Per giver selv udtryk for, at han glæder sig til udfordringerne, men er naturligvis også vemodig ved ikke at skulle omgås alle sine nuværende kolleger i hverdagen. Jeg har aftalt med Per, at vi gør, hvad vi kan, for at han også fremover kan holde tæt kontakt til os – fx ved at invitere ham med til udvalgte møder og arrangementer mv.

Udover Per vil den nye EDU-IT HUB blive bemandet med kolleger fra AU Uddannelse, som ligeledes udlånes. Endeligt vil der blive ansat nye medarbejdere (herunder en udvikler mere) til enheden.

Udover Per vil AU IT stille integrations-, arkitekt- og UX-kompetencer til rådighed for enheden. UX-indsatsens tilrettelægges således, at en medarbejder vil være fysisk til stede i enheden ca. 2-2½ dag om ugen. Endelig vil AU IT fortsat have systemansvaret for Blackboard. Dette forankres i administrative applikationer.

Som Peter Bruun nævnte på mødet om AU IT’s vision umiddelbart før jul, vil AU IT blive kompenseret med 1 mio. kroner for vores engagement i EDU-IT Hub. Disse midler vil blive brugt til strategiske stillinger.

Hvis I har spørgsmål til ovenstående, skal I være meget velkomne til at stikke hovedet ind til mig eller Steener.

Steffen Longfors