Kom til vælgermøde med partiledere og toppolitikere

Selvom valget endnu ikke er udskrevet, er der godt gang i den politiske debat. Nu inviterer Aarhus Universitet i samarbejde med blandt andre Constructive Institute til et konstruktivt vælgermøde, hvor partierne bliver spurgt: Hvad er I enige om, og hvor skal Danmark hen?

Vælgermøde fra AULA, hvor man ser tilhørerne bagfra og en tilhører har en hånd i vejret.
Foto: Lars Kruse

Sikkerhed. Klima. Energi. Økonomi. Velfærd. Der er nok at tage fat på for politikerne på Christiansborg. Og for vælgere ditto. Læg dertil et tilbagevendende spørgsmål om politikerlede, konfliktsøgende medier og politikere, der taler hårdt og konfronterende til hinanden.

Derfor indbyder Aarhus Universitet, Folkeuniversitetet og Constructive Institute i samarbejde med Avisen Danmark, Epinion, Radio4 og studenterorganisationer på Aarhus Universitet i næste uge til et demokratisk eksperiment, hvor toppolitikere fra de opstillingsberettigede partier mødes til konstruktivt vælgermøde i Aulaen på Aarhus Universitet onsdag den 12. oktober klokken 19-22. Med god tid til hvert emne zoomes der ind på politikernes bud på løsninger af de vigtigste emner, som danskerne ønsker at vælge repræsentanter til at tackle.

Respekten, løsninger om fremtidens Danmark og den ordentlige tone er i højsædet på en aften, hvor der skæres igennem det negative fokus på de andre og i stedet søger enigheden med det helt afgørende spørgsmål: Hvor skal Danmark hen?

Læs hele programmet på Facebook-begivenheden her.

Opdatering d. 10.10:
Alle billetter til vælgermødet er uddelt. Tilmelding til venteliste sker på tilmeldingslinket:

Tilmelding for medarbejdere og studerende foregår her.