FAQ

Siden vil løbende blive opdateret med de nyeste FAQ vedr. AU's nye ITSM system Cherwell

Til brugere

Hvordan tilføjer jeg et skærmbillede/en vedhæftet fil i min sag?

Du kan tilføje et skærmbillede ved at stå i dialog boksen og indsætte med ctrl +v.

Alternativt kan du vedhæftet skærmbillede eller andre filer ved at trykke på “Vedhæft” i menu linjen.  

Teksten er meget lille, hvordan gør jeg den større?

Ved at trykke inde i dialog boksen, får du et nyt ikon frem:  

 

Hvis du trykker på dette, så åbner den sig i en større udgave. Dette kan du gøre i langt de fleste dialog bokse.  

Hvorfor kan jeg ikke skrive videre i en sag jeg allerede har påbegyndt?

Hvis du har været inaktiv i Cherwell i mere end 120 min. afsluttes din session. Det gælder både for agenter (Client) og slutbruger (Portal). Du skal blot genindlæse Client/Portal i browseren, for at arbejde videre. Vær opmærksom på, at når du genindlæser, så forsvinder de oplysninger, du måtte have indtastet.   

Hvorfor kan jeg ikke se hele min sagsbeskrivelse?

Selvbetjeningspotalen viser ikke alle felter i sagsbeskrivelsen som den er indberettet. “Detaljeret beskrivelse” viser kun “Beskriv fejlen så godt som muligt*” 

Vi er opmærksomme på dette og arbejder på en løsning.  

Du kan med fordel beskrive din fejl yderlige i “Beskriv fejlen så godt som muligt*” 

Til agenter (supportere)

Mailvindue kan ikke justeres - "fejl pr. design"

ITSM Systemforvaltningen og Procesforvaltningen har modtaget en lang ændringsforslag ift. default visningen af mail vinduet. Størrelsen af vinduet kan ikke justeres systemmæssigt. Vi har forespurgt leverandøren flere gange, og indmeldt det som et ændringsforslag i Cherwell's Ideascale forbedringsportal.

Min sag er blank - hvorfor?

Sager der er indberettet via "Andet" / "other" og herefter tildelt en kategori, fremstår blanke. Der skulle under "aktivitet" eller "Journal" gerne være indsat en beskrivelse af sagen, fra den der har tildelt den.

Kør Cherwell webklienten i 2 faner

Når du åbner Cherwell Webklienten i din browser tilføjes der et Sessions-ID til URL’en:




Hvis du vil have to “faner” kørende med Cherwell Webklienten skal du sørge for at dine andre sessioner har et nyt og unikt Sessions-ID. Dette gøres lettest ved manuelt at slette Sessions-ID'en i den nye fane og trykke på Enter:




Her er sessionen med den nye Sessions-ID:




Brug IKKE flere “inkognito”-sessioner. Hvis du gør det, så vil du opleve at blive logget af, hver gang du arbejder i en anden session, idet Cherwell opfatter det som et ekstra login med samme bruger-ID.

Hvordan ser jeg hvor en task kommer fra?

På dashboardet task kan man under "column selector" slå værdier til, der kan hjælpe med et overblik over blandt andet, hvem tasken kommer fra (Created By). Tryk på column selector, hvor nedenstående værdier anbefales at vinge af:

Task:

  • Acknowledged By
  • Description
  • Created by - hvem har oprettet tasken
  • Owned by
  • Owned by Team
  • Parent PublicID - dette er sagsnummerret, så man kan se hvilken sag task’en er oprettet under
  • Status
  • TaskID
  • Title

Scheduling (NB: denne er i en undermenu til Task, se screenshot længere nede)

  • Start date time




Teksten er meget lille, hvordan gør jeg den større?

Ved at trykke inde i dialog boksen, får du et nyt ikon frem:  

 

Hvis du trykker på dette, så åbner den sig i en større udgave. Dette kan du gøre i langt de fleste dialog bokse.  

Hvordan kommer jeg retur til sagsoversigten uden at skulle ud på hovedsiden?

Ved at trykke på "Grid" i menulinjen inde på en sag, returnere du til sagsoversigten som du forlod den.  

Hvorfor kan jeg ikke skrive videre i en sag jeg allerede har påbegyndt

Hvis du har været inaktiv i Cherwell i mere end 120 min. afsluttes din session. Det gælder både for agenter (Client) og slutbruger (Portal). Du skal blot genindlæse Client/Portal i browseren, for at arbejde videre. Vær opmærksom på, at når du genindlæser, så forsvinder de oplysninger, du måtte have indtastet.