Liste Pedersen Viftrup

Gitte Pedersen Viftrup

Jeg har de sidste to år været leder af Information & Vejledning, AU Studieadministration – herunder Informationscentret på AU. Jeg er 39 år.

Jeg er oprindeligt uddannet cand. mag. i æstetik og kultur fra Aarhus Universitet, men har siden uddannet mig indenfor bl.a. jura og ledelse.

Jeg sidder pt. i bestyrelsen for Hejredalskollegiet som repræsentant for Aarhus Universitet, og jeg har tidligere siddet i andre bestyrelser i forskellige sammenhænge både inde og uden for universitetsverdenen.

Aarhus Universitet har i de senere år været under voldsom forandring. For blot 10 år siden var vi nogle få hundrede TAP’ere i universitetets administration. Vi kendte alle hinanden, og vores arbejdsplads var overskuelig.

Nu er vi blevet mange. Rigtig mange. Men vi har stadig kun én stemme i vores bestyrelse, og det er blevet endnu vigtigere, at den stemme kan tale højt og klart – og på ALLES vegne, også selvom vi har vidt forskellige baggrunde og stillinger.

Forskellene til trods, har vi dog en ting til fælles: Vi knokler for AU hver dag. Og alle ved vi, at de mange beslutninger, der træffes i bestyrelsen har stor betydning for vores hverdag – som for eksempel det der sker lige nu med forandringsprocessen.

Når jeg kommer ind i bestyrelsen, vil jeg kunne give et kvalificeret modspil til denne udvikling. Jeg tør sige min mening, og jeg er ikke bange for at give klart udtryk for, hvad jeg mener om de emner, der måtte komme på dagsordenen.

Jeg er kendt blandt kolleger som en ivrig forkæmper for det gode arbejdsliv med gode rammer, og jeg vil arbejde videre for, at vi alle får et ordentligt arbejdsmiljø præget af gensidig tillid og respekt.

Jeg har afslået et tilbud om valgforbund. Jeg ønsker nemlig ikke kun at repræsentere de AC-fuldmægtige, men derimod alle faggrupper blandt universitetets TAP’ere. Vi har én stemme, og jeg vil være alles stemme.

Så stem på mig, og jeg vil tale på dine vegne.

Læs mere om mit valggrundlag