Grafisk inspiration

Formål

Grafins betyder Grafisk Inspiration, og inkluderer alle medarbejdere som til dagligt arbejder med design/layout/trykning af produkter i AU. 

Hvor

Event-baseret, ellers skiftende lokationer, så alle medarbejdere får mulighed for at vise deres arbejdsplads/miljø. Mødefrekvens: 3 gange årligt. Værten står for arrangementet.

Hvorfor

Gennem samtale og hands-on-teamwork, at nedbryde faglige barrierer, forståelsesmekanikker samt fysiske afstande. Vi videndeler, erfaringsudveksler - alt omkring et fælles omdrejningspunkt, AU's design og brugen af dette. Vi taler om brugen af ambassadører, hvordan opsnuser vi dem, og hvordan bruger vi dem.

Hvad

a) nu og hér

  • et review af medarbejders seneste kreationer. Fagligt input fra ligesindede. Do’s and dont’s. Alle forpligtiger sig til at vise enten fysiske produkter eller digitalt slideshow.
  • gennemgang af papirtyper, trykteknikker, termer, kommunikation med partnere osv.
  • hvad har vi oplevet af udfordringer, hvordan løste vi dem, hvordan kan vi gøre det bedre næste gang
  • diverse: hvordan fungerer designet pt., hvordan fungerer designet IKKE pt. Henvendt andre funktionsområder -> tværfaglige input.
  • rundbordssamtale - vi taler på samme niveau uanset faglig erfaring
  • det løse: hvad er trenden nu, hvor bevæger den sig hen af, kan vi følge med, skal vi følge med?

b) inspirationsdage

  • fagligt besøg hos enten tegnestuer, trykkerier, museer, papirleverandører
  • krea-dag; hvor er vi udtryksmæssigt nu og hvor kan vi bevæge os hen? Vi afprøver nye teknikker kombineret med storytelling/forskning, kan også være 1-dages workshops på udd.centre, museer, VUC‘er, højskoler mm.

c) tekniske workshop

  • sondering om der er behov for div. supplement i det daglige brug af software