Netværksgruppe for marketing

Formålet med gruppen er:

  • at skabe vidensdeling på tværs af organisationen i forhold til universitetets marketingsaktiviteter (kampagner, analyser, medieindkøb etc.).
  • at sikre synergieffekter på området, således AU som samlet organisation får størst mulig effekt af de investerede marketingsressourcer.
  • at skabe rum for faglig sparring omkring konkrete marketingsopgaver.
  • at sikre at vi undgår ”intern konkurrence” på medieindkøb, som fordyrer AU’s samlede omkostning. Eksempelvis på indkøb af Google Adwords og online annoncering.
  • at understøtte en omkostningseffektiv anvendelse af eksterne bureauer (medie-, reklame-, grafiske- og digitale bureauer), herunder bidrage til et fælles sammenligningsgrundlag for kvalitet og pris.
  • at fungere som sparringspartner og rådgiver, når universitetet indgår større indkøbsaftaler på marketingsområdet, eksempelvis i forbindelse med valg af mediebureau.

Rammer for gruppen

Gruppen består af en række personer fra fakulteterne og centraladministration, der arbejder fast med markedsføring. 

Gruppen mødes fire gange årligt, cirka hver 3. måned.

Indholdet på møderne varierer fra gang til gang. Eksempler på mødepunkter:

  • Drøftelse af hvad der sker overordnet på marketingsområdet på AU (større kampagner, samarbejde med bureau m.v.).
  • Vidensdeling af aktuelle marketingsaktiviteter på fakulteterne (eksempelvis i form af kampagnepræsentationer og tanker bag).
  • Sparring omkring konkrete problemstillinger.
  • Koordinering af aktiviteter, eksempelvis kampagner målrettet samme målgrupper.
  • Drøftelse af best practice. Eksempelvis omkring Facebook-annoncering, medieindkøb etc.
  • Ansvaret for mødeindkaldelse og agenda er forankret i Events og Kommunikationsstøtte under Forskning og Eksterne Relationer. 

Tovholder

Michael Munch

Specialkonsulent Universitetsledelsens Stab - Events og Kommunikationsstøtte

Øvrige medlemmer

Gitte Bindzus Foldager

Communications and Recruitment Manager

Jannie True Hansen

Kommunikationsrådgiver

Kristoffer Jakobsen

Kommunikatør/Journalist

Signe Simonsen

Event- og marketingansvarlig

Sarah Gram

International Communications and Marketing Coordinator

Lonni Klitgaard

Kommunikationsansvarlig

Vibe Abildtrup Middelboe

Specialkonsulent, Kommunikationsrådgiver

Heidi Søndergaard

Kommunikationspartner