Fokus på krisekommunikation

Efter bombetruslen på Fuglesangs Allé i oktober er en arbejdsgruppe nu i gang med at se på, hvordan de interne kommunikationslinjer kan styrkes i en krisesituation.

Foto: Lars Kruse/AU Kommunikation

Aarhus Universitet modtog fredag den 26. oktober et brev med en bombetrussel mod Fuglesangs Allé. Politiet afsøgte området uden at finde noget mistænkeligt, og bombealarmen blev afblæst.

Efterfølgende har Aarhus Universitet deltaget i en debriefing af forløbet sammen med politiet.

En arbejdsgruppe har nu fokus på en beredskabsplan med krisekommunikation, herunder hvordan man kan styrke de interne kommunikationslinjer i krisesituationer.

– Vi gennemgår bl.a. procedurerne for, hvilke personer man skal have fat på i forskellige situationer, siger brandingchef Svend Aage Mogensen, der er med i arbejdsgruppen.