Login problemer

Vi anbefaler, at du altid logger ind i Pure ved at bruge login-knappen på Pure-hjemmesiden. Herved er du sikker på, at du kommer det rigtige sted hen.

Ved at starte på vores hjemmeside ser du også vigtige driftsbeskeder, for eksempel hvis vi har lukket for adgang til Pure i forbindelse med vedligehold af systemet.

Pure Log ind knap

Sådan logger du på

Du får adgang til Pure gennem WAYF. WAYF er en service, der gør det muligt at bruge dit eksisterende AU login til at logge ind i Pure. Klik på Log ind i Pure knappen. 

 Du bliver herved sendt videre til AU's WAYF tjeneste.

Log ind med dit AU-ID (f.eks. au123456) og tilhørende password. Dit AU-ID og password er det du bruger til at logge på AU's systemer.

OBS: Hvis du bruger Safari eller Chrome og får meddelelsen "http: named cookie not present", når du forsøger at logge ind gennem WAYF, er det fordi din browser skal opdateres. Opdater din browser og prøv igen.

Problemer med at logge ind i Pure

1. Du har glemt dit password

2. Du er ikke oprettet i Medarbejderstamkortet

Du skal oprettes oprettes i AUs persondata system Medarbejderstamkortet før du kan få adgang til Pure. Når du er oprettet i Medarbejderstamkortet, kan du efterfølgende oprettes som IT bruger på Aarhus Universitet.

Tjek om du er oprettet i Medarbejderstamkortet

Søg på dit eget navn på siden: http://www.au.dk/om/organisation/navnlist/

Kommer dit navn ikke frem på listen, er du sandsynligvis ikke oprettet.

Kontakt din lokale superbruger for at blive oprettet

Du kan finde din lokale superbruger og læse mere om Medarbejderstamkortet på siden:

http://medarbejdere.au.dk/administration/hr/hr-systemer/medarbejderstamkortet/

Der kan gå op til en dag, før du kan logge ind i Pure, efter du er oprettet i Medarbejderstamkortet.

3. Du får en besked "http: named cookie not present"

Hvis du bruger Safari eller Chrome og får meddelelsen  "http: named cookie not present", når du forsøger at logge ind gennem WAYF, skyldes det at din browser skal opdateres.

Opdater din browser og prøv at logge ind igen.

4. Ukendt årsag

Når du har tjekket, at du er oprettet i Medarbejderstamkortet, og du bruger det korrekte password, og har ventet en dag, men kan stadigvæk ikke logge ind i Pure, skal du kontakte AU Pure Support på pure@au.dk.