Indlæg

Universitetsdirektørens julehilsen

Arnold Boon ønsker alle i Enhedsadministrationen en Glædelig Jul og et Godt Nytår - og opfordrer til at tage arbejdshandskerne af og festtøjet på. Se video og læs blogindlæg nedenfor.

Kære alle,

Som nævnt i videoen ovenfor, er jeg meget stolt og imponeret af de resultater, vi i administrationen har opnået sammen i det snart forgangne år. Jeg vil derfor gerne bruge denne lille julehilsen på at fremhæve nogle af 2018’s vigtigste resultater.

Digitalisering er et enormt vigtigt udviklingsområde på Aarhus Universitet, og derfor er jeg enormt glad for, at vi har afsluttet 17 prioriterede IT-projekter i løbet af året. Det har vi gjort for at gavne brugeroplevelsen, for at styrke driftssikkerheden og for at gøre vores arbejdsgange endnu mere effektive.

Vi har bl.a. implementeret nye digitale løsninger på uddannelsesområdet. Her har nye selvbetjeningssystemer til studerende gjort det nemmere fx at søge om dispensationer og SU-ændringer – og så har vi udviklet en såkaldt studietidslinje på mitstudie.au.dk, der giver de studerende et nemt overblik over deres studieprogression. Et andet spændende tiltag i forhold til digitalisering har jeg set hos Administrationscenter ST, hvor projektet ”Vores digitale arbejdsplads” er kommet godt fra start. Det glæder jeg mig til at følge i det nye år.

Et af årets helt store tværgående projekter på Aarhus Universitet har været Campus 2.0. Her vil jeg gerne fremhæve arbejdet med at få udarbejdet vores egen overordnede masterplan. Som jeg nævner i videoen, bliver Campus 2.0 også et af de helt store projekter i 2019 – ja, og i de kommende 10 år faktisk.

I administrationen spiller vi også en vigtig rolle i at understøtte universitetets erhvervssatsning. Det er derfor fantastisk at kunne rapportere, at antallet af aftaler, som er indgået med eksterne partnere og AU, er steget fra godt 2400 sidste år til (forventeligt) 2900 i år. Et virkelig flot resultat!

Vi har desuden taget vigtige skridt i forhold til smartere håndtering af rekruttering af medarbejdere. Som jeg skrev om i sidste måneds blog indlæg, har vi for ganske nyligt implementeret et nyt e-rekrutteringssystem, og på fx Administrationscenter Health har vi implementeret nye ansættelsesvejledninger og procedurer, som nu skal spille sammen med det nye system.

Der er også blevet søsat et nyt ledelsesudviklingskoncept med aktiviteter til både nye og erfarne ledere. Det er et rigtig spændende arbejde, som er blevet taget godt i mod af ledere på universitetet.

Jeg kan ikke nævne alle årets resultater her, men jeg synes også, at ovenstående tegner et tydeligt billede af, at vi har haft et travlt, spændende og resultatrigt år.

Endnu en gang: Tusind tak for indsatsen i 2018 – hav en rigtig god ferie med familie og venner – vi ses i 2019.

Glædelig jul og godt nytår.

Med venlig hilsen,

Arnold Boon

Har du spørgsmål/kommentarer?

Send dit spørgsmål eller din kommentar til director@au.dk. Husk at tilføje i din mail, om kommentaren/spørgsmålet må offentliggøres her på siden.