Æresdoktor 2022: Professor i økonomi Jeffrey Andrew Smith (Aarhus BSS)

Visninger
Professor Jeffrey Smith

Professor Jeffrey Smith fra University of Wisconsin-Madison, USA, er en af verdens førende forskere i økonometri. Gennem sin forskning har han gjort os klogere på, hvordan vi skal evaluere tiltag inden for social- og uddannelsespolitik. Hans forskning har for eksempel givet indsigt i, hvordan beskæftigelsestiltag virker og ikke virker ­ og for hvem. Et område, der er højt på dagsordenen internationalt og ikke mindst samfundsrelevant i Danmark i disse år.

Jeffrey Smith er en forbilledlig mentor, der igennem flere årtier har præget unge og ældre forskere i hele verden. Aarhus har en særlig plads i hans hjerte, og under hans mange ophold på Aarhus Universitet har han bidraget til adskillige ph.d.-kurser, holdt foredrag og deltaget i konferencer, workshops og ph.d.-komitéer.

Hans foredrag og seminarer trækker ikke kun forskere, men også embedsmænd fra ministerierne til Aarhus Universitet. Han samarbejder tæt med forskere ved Institut for Økonomi, der også har besøgt ham i længere perioder i USA.

Læs mere om professor Jeffrey Smith på hans hjemmeside