Afløser for universitetsdirektør skal findes i god tid

Universitetsdirektør Jørgen Jørgensen. Foto: Lars Kruse / AU Kommunikation.

Aarhus Universitet igangsætter nu processen med at finde en afløser for universitetsdirektør Jørgen Jørgensen, hvis kontrakt udløber i begyndelsen af 2015. Det tilsluttede bestyrelsen sig på mødet den 26. februar efter indstilling fra rektor.

Baggrunden er, at ledelsen ønsker at have en ny direktør på plads i god tid inden færdiggørelsen af budgettet for 2015. Rektor og bestyrelsen lægger stor vægt på at sikre de optimale rammer for en god overlevering mellem den nuværende og den kommende direktør.

- Det kan tage lang tid at ansætte en ny universitetsdirektør, og derfor er jeg meget tilfreds med bestyrelsens opbakning til allerede nu at igangsætte processen med at finde en afløser for Jørgen Jørgensen, siger rektor Brian Bech Nielsen.

Den løsning sikrer kontinuiteten i en tid med store udfordringer – og giver den nye direktør mulighed for en grundig indføring i en kompleks stilling, siger Jørgen Jørgensen.

AU forventer at slå stillingen som universitetsdirektør op i løbet af marts måned, og at den pågældende kan tiltræde omkring universitetsårets begyndelse.