Mette Thunø stopper som dekan ved Arts

Mette Thunø stopper som dekan den 1. juli 2014 og bliver lektor i kinesisk på Institut for Kultur og Samfund. Lektor Johnny Laursen konstitueres.

Efter nogen tids drøftelser mellem rektor Brian Bech Nielsen og dekan Mette Thunø, er der indgået en aftale om, at Mette Thunø stopper som dekan på Arts ved Aarhus Universitet den 1. juli 2014 for at vende tilbage til sin forskning og undervisning inden for sit faglige felt. Årsagen er forskellig opfattelse af de ledelsesmæssige udfordringer på AU og Arts.

”Mette Thunø har siden november 2010 ydet en særdeles dedikeret og stor ledelsesmæssig indsats for både fakultetet og universitetet ikke mindst i sin rolle som uddannelsesdekan. Hun har været med til at synliggøre universitetet både nationalt og internationalt. Men vi ser forskelligt på de ledelsesmæssige udfordringer på universitets- og fakultetsniveau. Derfor har vi nu i fælles forståelse indgået en aftale,” udtaler Brian Bech Nielsen.

Mette Thunø tiltræder den 1. november som lektor i kinesisk på Institut for Kultur og Samfund.

"Det har været en fantastisk spændende proces sammen med medarbejderne at skabe det nye hovedområde Arts. Rektor og jeg ser imidlertid forskelligt på tingene, og det er derfor bedst, at vores samarbejde stopper. Jeg vender derfor nu tilbage til min forskning og undervisning på AU," siger Mette Thunø.

Stillingen som dekan på Arts vil nu blive slået op. Indtil der er tiltrådt en ny dekan konstitueres lektor Johnny Laursen i stillingen.

Dekan Mette Thunø

Rektor Brian Bech Nielsen