Ni nyudnævnte prodekaner med stort ansvar

Aarhus Universitet har nu ansat de første ni af de i alt 14 prodekaner, der skal spille en vigtig rolle i etableringen og udviklingen af den nye organisationsstruktur.

Fyldt søauditorie

Efter den første ansøgningsrunde står det klart, hvem der bliver de første af de i alt 14 prodekaner, som skal være med til at styrke Aarhus Universitets kerneområder. Ni personer er foreløbig udpeget til prodekanposterne, som ikke bare får et stort ansvar internt på de fire hovedområder, men i høj grad også i de tværgående fora, som bliver en del af universitetets nye struktur efter den faglige udviklingsproces. Her skal de i selskab med blandt andre de fire dekaner være med til at udvikle universitetets overordnede strategier for uddannelse, forskning, talentpleje og videnudveksling.

De ni nyudnævnte prodekaner indtræder officielt i deres stillinger den 1. marts. Senere på foråret får de selskab af yderligere fem prodekaner, hvis stillinger bliver opslået i denne uge.

De nye prodekaner er:

Aarhus Faculty of Arts:

Aarhus Faculty of Science and Technology:

Aarhus Faculty of Health Sciences:

Aarhus School of Business and Social Sciences: