Alle institutnavne er på plads

Universitetsledelsen har nu lagt sig fast på navne til samtlige institutter på Aarhus Universitet.

Nobelparken

Institutterne på hhv. Arts og Business and Social Sciences har nu fået deres endelige danske og engelske navne. Universitetsledelsen har truffet beslutningerne efter indstilling fra dekanerne Mette Thunø og Svend Hylleberg, som i den seneste tid har indsamlet forslag fra medarbejdere og studerende ved de to hovedområder.

På Arts har det resulteret i tre ændringer i forhold til 9. marts-rapporten, således at enhederne benævnes:

• Institut for Kultur og Samfund (Dept. of Culture and Society)
  • Institut for Æstetik og Kommunikation (Dept. of Aesthetics and Communication)
  • Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) (Dept. of Education)
  • Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier (Centre for Teaching Development and Digital Media)

Business and Social Sciences har også indført en række ændringer i institutnavnene, der fremover lyder som følger:

• Institut for Erhvervskommunikation (Dept. of Business Communication)
  • Juridisk Institut (Dept. of Law)
  • Institut for Statskundskab (Dept. of Political Science and Government)
  • Psykologisk Institut (Dept. of Psychology and Behavioural Sciences)
  • Institut for Marketing og Organisation (Dept. of Business Administration)
  • Institut for Økonomi (Dept. of Economics and Business)

På Science and Technology og Health har der ikke været nogen navneændringer i forhold til rapporten fra 9. marts.