EU fordeler 75 milliarder til forskning – bliv klogere på hvordan

I midten af juli forventes EU at offentliggøre, hvordan man vil fordele 75 milliarder kroner til forskning. På EuroCenters informationsmøder kan du blive klogere på, hvordan milliarderne bliver fordelt.

I løbet af juni måned holder EuroCenter under Styrelsen for Forskning og Innovation en række informationsmøder rundt om i Danmark, blandt andet i Aarhus. Her vil de gøre landets forskere og andre interesserede klogere på de kommende opslag i EU’s forskningsprogram (FP7).

Den 20. juni er der informationsmøde på Aarhus Universitet med emnet COOPERATION på dagsordenen.

Derudover kan man på andre informationsmøder på nogle af landets øvrige høre mere om Det Europæiske Forskningsråd, energi og SMV-programmet og om nanoteknologi, materialer og nye produktionsteknologier.

Overblik over informationsmøderne

Informationsmøde om Nanoteknologi, materialer og nye produktionsteknologier (NMP)

12. juni

EUC Lillebælt, Fredericia

19. juni

DTU, Lyngby

Informationsmøde om finansieringsmuligheder under EU's 7. rammeprogram for forskning (FP7)

20. juni

AU, Aarhus

Informationsmøde om Energi og SMV-programmet

20. juni

Teknologisk Institut, Aarhus

25. juni

DI, København

12. sept.

SDU, Odense

11. oktober

CBS, København

Læs mere om EuroCenters informationsmøder.

Tilmelding til EuroCenter skal ske senest en uge før informationsmødet via e-mail tilmelding-ec@fi.dk. Oplys egne kontaktoplysninger, titel samt emne og dato for informationsmødet.