Fælles kalender og nyheder for alle

Fra 3. juni 2013 får alle på AU adgang til én samlet oversigt over arrangementer og nyheder på AU

Når du som medarbejder eller studerende klikker ind på AU’s hjemmeside, vil du fra den 3. juni opleve noget nyt: En fælles elektronisk kalender, hvor du selv kan annoncere arrangementer på AU.

Mange medarbejdere og studerende har længe ønsket at få en åben, fælles kalender, hvor man som bruger selv kan poste relevante arrangementer, der foregår på universitetet og udspringer af de faglige miljøer. På den måde får man som bruger en samlet oversigt over alt det, der foregår på universitetet, og brugerne kan selv være med at til at sikre, at kalenderen er så dækkende og opdateret som muligt.

Kalenderen finder du i det såkaldte Newsroom, der også er et nyt tiltag på AU’s web. Her vil du på sigt kunne få det samlede overblik over alle de nyheder, der i dag udgår fra universitetet. Du vil  også kunne følge med i de daglige presseklip, der omhandler Aarhus Universitet, ligesom du kan læse historier om universitetslivet.

Adskillelse af meddelelser og nyheder

Hidtil har du som medarbejder kunnet finde en blanding af nyheder og meddelelser på medarbejdere.au.dk. Fremover vil nyheder kun være at finde i det nye Newsroom, mens meddelelser vil blive liggende på medarbejdere.au.dk.

Adskillelsen af nyheder og meddelelser skal ses som første skridt i en større omlægning af universitetets web på baggrund af ønsker fra medarbejdere og studerende om at få adskilt nyheder og meddelelser, så man som bruger har lettere ved at finde, hvad man søger.

Omlægningen er en proces, der løber over det næste halve år, og den vil også blive implementeret på studerende.au.dk.

Gå til Newsroom